Rokjesparade en jurk voor stoere meisjes

De afgelopen weken kreeg de kleerkast van dochterlief er een aantal items bij:

Een Tammy (Ottobre 6/2008) stond reeds lang op het verlanglijstje, eindelijk kwam het er van. Stofje kocht ik ooit hier.

Ook de Lotta verdiende uitgetest te worden, het zit gegoten rond de dochter haar lijfje (je zal me op mijn woord moeten geloven, want zieke kindjes doen niet aan fotosessies) maar de volgende keer werk ik het toch af met een normale zoom, het krult namelijk verschrikkelijk om met deze rolzoom. Stofje van in Kapellen.

Dinsdag werd ik trotse bezitter van 'Allemaal rokjes', ik testte alvast het klokrokje uit:
Stofje eveneens van hier, afgewerkt met de herontdekte Engelse naad ...
 ... en de gemakkelijke tailleband.

Het rokje viel in de smaak, en een tweede was een uurtje later klaar. Stofje kocht ik ooit lang geleden op de markt van Breda.

En eindelijk, na lang wachten, kreeg Kato haar 'schattenverzameljurk', beter gekend als de 'jurk voor stoere meisjes' van Van Katoen. Blauwe stofje komt van Ikea, bomenstofje ook alweer van hier. Superpatroontje dat hier zeker nog wel gemaakt zal worden!

De stofjes van de Antoinette zijn reeds geknipt, maar eerst is zoonlief aan de beurt.

1 opmerking:

  1. Oooh, zo mooi allemaal, Hanne! Ik zei al hardop "ooh" bij het eerste rokje, zo prachtig! En dan die schattenverzameljurk, goh, zo mooi, zo vrolijk, zo speels, zo tof!
    Hier is de dochter ook ziek. Veel beterschap aan Kato!

    BeantwoordenVerwijderen