De kleine paddestoel

Ze had een droom. Ze zat wat vast op haar job. Ze kreeg een heleboel naaispullen ter beschikking. Ze betrok mij bij haar plannen. En "de kleine paddestoel" werd geboren. 



Zij, dat is mijn moeder. En ze naait al zo lang als ik mij herinner. Ze sleepte mijn 3 broers, mijn vader en mij mee op stoffenjacht. Ze liet ons dingen kiezen uit naaiboekjes. En dat flanste ze dat zomaar ineen. Heel vanzelfsprekend vonden wij dat. Van haar erfde ik mijn liefde voor stofjes, voor experimenteren met stof, mijn fascinatie voor fournituren allerlei,...

Samen vergaarden we al een hele voorraad stof en restjes. Ook via via geraken stofresten of kleding die niet meer gebruikt wordt wel eens tot bij ons. En zo kwam zij op het idee om met al die restjes en recyclagestukken iets te doen. We kwamen bijeen om idee├źn uit te wisselen, probeerden dingen uit, en stonden met een eerste stand op de bioboerderij het Wijngaardhof te Westmalle. Met haar natuurlijke flair maakte ze mensen warm voor ons project. 



En op 26 augustus wagen we onze kans op De bePARKte Oplage in het Park Spoor Noord te Antwerpen. Kom ons daar ontdekken. Een voorsmaakje kan je vinden op Facebook

2 opmerkingen: