Kleine meisjes worden groot...

... en met Kato is dat niet anders. 15 augustus, 4 jaar geleden, werd ik voor het eerst mama. Op moederdag nota bene. Op geheel eigenzinnige wijze kwam dochterlief op de wereld, op geheel eigenzinnige manier staat ze al 4 jaar in het leven. Lieve Kato, blijf vooral je lieve, fijne, eigenzinnige zelf!

Toen ik dit aardbeienstofje zag liggen, zag ik meteen een zwierende aardbeienprinses in mijn hoofd. Op de avond voor haar verjaardag koos ik een patroontje en ging aan de slag. Hoogzwanger zijn en nadenken gaat hier niet echt goed samen. Ondanks het simpele patroontje deed ik alles mis wat er ook maar mis kon gaan. Ik stikte de plooien vast zodat het voor- en achterpand te smal werd, en haalde de buitenste plooitjes er dus terug uit. Ik vergat de mouwen, en moest dus heel het beleg terug lostornen -nadat ik de rondingen al had ingeknipt en de hoekjes had bijgeknipt. Gelukkig kwam het allemaal goed en vond dochterlief bij het opstaan haar kleedje. De voering liet ik nog even achterwege, die zet ik er aan als het wat frisser wordt. 





patroon: Little Rose uit Ottobre 4/2012
stofje: Stoffenverkoop Kapellen

6 opmerkingen:

  1. Mooi! En happy birthday voor de meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap seg!
    & super schone fotookes!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkige verjaardag aan Kato!! Typisch van de tong uitsteken op die leeftijd, ik heb er hier ook zo eentje rondlopen :-)
    Het kleedje is heel mooi geworden! Het is al dat extra werk waard geweest én toch nog op tijd klaar: chique! Slim van pas later de voering erin te steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkige verjaardag aan je dochter! En dat patroontje staat hier ook zeker nog op het programma!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vraagje:
    kan dit jurkje ook in katoen of enkel tricot?
    hoe vond je de maten vallen?
    mvg
    sandra

    BeantwoordenVerwijderen