Here comes the dinosaur

Toen zij het patroontje van Sam blogde, zag ik er in mijn hoofd al tientallen vanonder mijn naaimachine rollen. In de praktijk is er hier nochtans nog geen enkel te bespeuren. In mijn zwanger hoofd had zich intussen immers een ander beeld genesteld. En met zwangere hoofden valt niet te lachen. De gedachtegang liet zich niet verdringen, aldus tekende ik zelf een patroontje. Gebaseerd op een combinatie van de verschillende kruippakjes die ik hier had liggen. 

Ik zou nu kunnen doen alsof het allemaal van een leien dakje liep, maar niets was minder waar. Met mijn zwanger hoofd valt immers ook niet na te denken. De kleinste denkwerkjes worden levensgrote hindernissen. Met een testpakje dat waarschijnlijk in de vuilbak zal belanden als gevolg. Het ineen naaien ging nochtans vrij vlot. Maar dan moesten er nog drukknoopjes aan. En laat ik daar nu geen goede ervaringen mee hebben. Daarenboven komt dat ik in een boerengat woon, omringd door nog veel meer boerengatten. Of is het boerengaten? In ieder geval, dat betekent dat ieder dorp wel zijn eigen naaiwinkeltje heeft, maar stel u daar niet teveel van voor. Pakjes drukknopen van voor de oorlog, en maar één exemplaar van iedere soort. En laat mij nu net 11 knoopjes nodig hebben, één meer dan in zo'n pakje zit. Verprutste knoopjes nog niet meegerekend dan. 

Afgelopen weekend liet ik me dan toch drukknopen aansmeren, waarvan de winkelbediende nog een elfde paar in haar reservebakje vond. Helaas - en dat had ik voordien kunnen weten ware het niet dat ik met een hoogzwanger en dus niet nadenkend hoofd zit - zijn deze drukknopen veel te straf. Bij het openen trek je alles gewoon stuk. 



Het kind op komst moest en zou echter nog steeds een nieuw kruippakje krijgen, en mijn zwanger hoofd weigerde het beeld uit mijn hoofd te verbannen. Ik koos voor één van mijn meest gekoesterde stofjes, in een poging mezelf goed te doen nadenken om dit stofje toch alzeker niet te verpesten. Met enkele aanpassingen naaide ik het ding wonderwel vrij vlot in elkaar. Enthousiast begon ik drukknopen in te slaan - de juiste ditmaal. Verbaasd door zoveel vlotheid, liet ik het nadenken even voor wat het was. Met een averechtse knop tot gevolg. Een muurvaste averechtse knoop, helemaal bovenaan en vooraan het pakje.  Doeme toch! 

Hulplijn mama werd ingeschakeld, en met behulp van haar expertise, haar fietsgereedschap én haar immense knoopjesverzameling werd het kruippakje gered. 



En als het kind nu nog even blijft zitten, rolt er misschien nog wel één van onder mijn machien. Volgens de dochter is donderdag d-day. Waagt u ook graag een gokje? En wil u wel eens iets winnen? Doe dan nog snel mee met de give-away

6 opmerkingen:

  1. Mooi!! En chapeau voor jouw volhardendheid, ik had het al lang opgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh zeg, die lastige "knetsers"! Leve de hulplijn mama!
    Maar wauw, zo mooi dat het resultaat is!! En die dino-stof is gewoonweg prachtig!!! De aanhouder wint!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is een heel schoontje geworden! In heb laatst kruippakjes gemaakt met KAMsnaps (paspelpoezen blog)en ben daar aan verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar was mijn oog ook al op gevallen An, maar ik las dat je een tweetal weken moet wachten tot ze er zijn, en zoveel tijd heb ik niet meer (alhoewel). Maar ik ga zeker ook zo'n setje bestellen. Waar kocht jij ze?

      Verwijderen
  4. Mooi! Is het patroontje ook bij jou te krijgen?
    Ik heb het patroon van de SAM een keer geprobeerd, maar had problemen met het beleg aan de beentjes. Missy N is mee aan het zoeken waar het aan ligt, maar we komen er maar moeilijk uit. Heb jij de SAM ooit gemaakt zoals het patroon van Missy N? Had jij problemen met dat beleg aan de beentjes achteraan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroontje zal hier binnenkort wel verschijnen, ik wacht op mijn kam snaps om een nieuw exemplaar te maken en dan neem ik ook foto's voor een handleiding. Nog even geduld dus. De SAM heb ik nog niet gemaakt, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

      Verwijderen