Eén maand Felix

Geboortekaartjes en suikerbonen, da's Vlaamse folklore waar ook wij graag aan meedoen. In afwachting tot de terwereldkoming van de kleinste spruit, struinde ik dus het internet af ter inspiratie. Gaandeweg groeide er een idee in mijn hoofd. Toen de vent en ik het eindelijk eens werden over de naam, vielen de puzzelstukjes op zijn plaats. Ik ontwierp een kaartje en samen met de hulp van één mijner broers ook een borduurpatroon. Moederlief (wie conveniently alweer per ongeluk deze naam te weten kwam) en haar borduurmachine draaiden overuren, en een Ikeabezoek later was alles klaar. Wachtend op het kind dat maar niet kwam. Tot alles op 12 september dan eindelijk uit de kelder -reeds met stoflaag- opgediept werd. 





Kato en Lukas viel de eer overal de naam én meteen ook de liefde voor hun kleine broer kenbaar te maken, geheel in stijl met 100% zelfgemaakte t-shirts. Vraag mij niet meer welke patroontjes ik gebruikte, ik herinner mij enkel nog dat ze uit één of andere Ottobre kwamen. U zal mij op mijn woord moeten geloven dat daar I heart Felix staat, deftige foto's trekken van die kinders is quasi onmogelijk. 



Een broertje erbij betekent suikerboontjes uitdelen in de klas. Om die 25 zakjes te vervoeren maakte ik een hobosack volgens haar recept



Om heel de plaatselijke bevolking het blijde nieuws te melden, maakte ik een vlaggenlijn om aan de straatkant te hangen. Aangezien foto's trekken door dubbel superisolerend glas precies niet lukt (althans niet door mij), moet u dat er maar bij fantaseren: 9 zwarte vlaggen met twee rode rakketten, F E L I X in witte letters en wederom twee raketten.

Eén maand Felix wil trouwens ook zeggen dat we nu een brok hebben van 4kg200 (+700g, wat een verschil met de twee oudsten die steeds flirtten met de onderste lijn van de curves en waarbij we wantrouwige blikken van Kind & Gezin kregen) en dat de zelfgemaakte kruippakjes reeds te klein zijn. Maatje 62, here we come! 

2 opmerkingen:

  1. Amai, al 700 gram erbij!! Jammer dat de prachtige kruippakjes nu al te klein zijn. Wat gaat het toch snel.
    Mooi zo allemaal in 't zelfde! En zelfs een stoel, chique zeg!! Ik kan me de vlaggenlijn al helemaal voorstellen, ook helemaal assorti :-)
    Mooi gedaan, 't is helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die moeder heeft nogal overuren gedraaid met haar borduurmachine! En broer en zus zijn zo schattig in hun T-shirts

    BeantwoordenVerwijderen