Op een grote paddestoel

De Gnomeville van Michael Miller lag al een hele tijd in de stoffenkast. Bij het verschijnen van het Van Katoen-kleedje, leek dit mij het ideale stofje. Ik had echter net niet genoeg om de tekening op de zak te laten doorlopen, dus verdween het kleedje in de stoffenkast. Regelmatig belandde het stofje in mijn handen, en mijn hoofd zag er een ideaal kleedje in. Toen zag ik dit, en de keuze was gemaakt. Ik liet het zakdeel van het Van Katoen-kleedje weg (wegens te weinig stof), en tekende er een plat kraagje bij. Puur plagiaat, maar zeg nu zelf, dat vroeg er toch om? 



Omwille van - u raadt het al, te weinig stof - kon ik het achterpand helaas niet laten doorlopen. Ik kreeg het kleedje net uit die éne yard die ik had, enkel van de stippen is nog een klein beetje over. 




In 't echt is de achterkant mooi gelijk, het kleedje hing blijkbaar gewoon superscheef op de kapstok. Maar 't moest snel gaan, tussen de soep en de patatten en het verdwijnen van de laatste zonnestralen door. Ik koos ervoor om het kraagje achteraan te laten verdwijnen in het split, want ik zag het kind al halve dagen met een recht plat kraagje rondlopen. Helaas betekende dat ook wel dat het knoopje bovenop het kraagje moest komen. Met een blinde rits had ik dat kunnen oplossen natuurlijk, maar die had ik niet in huis en 't moest snel gaan, want de dochter leert deze week over kabouters op school. Ze wou het dan ook nog per se aan doen deze week, en nu het af is, is ze ziek. Het leven zoals het is? 

8 opmerkingen:

  1. Wat een super mooi kleedje en wat jammer dat je dochter nu ziek is! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh: ik wil da stofke!
    zo schoon gedaan!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wedden dat het volgende week nog altijd even schoon is ;) Echt waar, good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je heel goed gedaan !
    Echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooooh, prachtig zeg!!! En dat is vlug gemaakt, 11 uur geleden gepind zie ik op je pinterest, wauw zeg! Zo jammer dat ze nu ziek is, veel beterschap aan Kato!!
    Bij ons meisje gaat het volgende week ook over kabouters. Misschien spreekt het in Kato's klas de kindjes zo aan dat ze een weekje extra rond kabouters werken? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had de versie van dit kleedje ook al zien blinken op pinterest, knap stofke hé. En jouw resultaat is echt mooi, laat al die "maren" maar achterwege: tis geslaagd. En wat de kabouterles betreft: die zal zeker nog eens opgefrist worden wanneer dochterlief dit kleedje aan heeft op de school.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi kleedje.Waar kan ik de stof kopen? Wou het graag maken voor mijn kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het stofje enkele jaren geleden in de Etsy-shop van Lucky Kaeru Fabrics, maar ik zie hem er niet meer tussen staan. Misschien dat je het nog ergens vindt als je goed zoekt, het stofje is Gnomeville van Michael Miller. Succes!

      Verwijderen