Clarabella

Toen ik twee jaar geleden enkele naailessen volgde, was de Clarabella het allereerste project. Voor mijn dunne meid was dit toen dé broek. Na haar maten vergeleken te hebben met de maattabel, maakte ik toen een lengte 92 met breedte 86. Nu maakte ik op goed gevoel een 110, maar in plaats van de tailleband voorzag ik elastiek en ik liet de gulp weg. Ze geraakt zo nét over haar poep, de lengte ga ik nog een beetje inkorten (dat was te voorzien, met haar 103 cm). Ik maakte de broek van een lekker warme en zachte fluweel, en gebruikte een afgedankt rokje van het schoonzusje voor wat details aan de achterzakken en voor de binnenzakken. 







En ja, daar voor die schuifraam is de lichtste plaats in huis.
En nee, de dochter kan niet echt normaal op de foto.

2 gemaakt, nog 2 te gaan!

patroon: Ottobre 6/2010
Stofjes: uit de stoffenkast




2 opmerkingen:

  1. Mooi! Als ik me eindelijk eens aan de broeken waag, moet ik deze toch ook maar eens proberen voor mijn smalle dochter ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooie broek.Ik moet ook dringend nog eens een poging ondernemen,maar nadat de dochters de jacob hebben afgekeurd durf ik er niet meer aan beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen