Angelina

De dochter is zot op verkleden. Voor haar begint carnaval iedere dag na school. Dan buigt ze zich over de verkleedkoffer en kiest ze een identiteit voor de rest van de dag. De afgelopen jaren spaarden we al heel wat outfits bij elkaar, maar er kan er altijd nog wel ééntje bij vond ze. En aangezien ze ondertussen ook grote fan is van Angelina Ballerina, werd dat de nieuwe outfit voor aanstaande Halfvasten. Volgend weekend viert heel het dorp hier namelijk carnaval. 


Ik gebruikte het basispatroon uit Stof voor durf-het-zelvers, en voegde een cirkelrok toe. Voor de voering naaide ik 2 cirkelrokken aan elkaar om extra volume te creëren. Aangezien Kato een fijntje is en 102cm meet, gebruikte ik maat 98-104 voor het bovendeel, maar dat is maar net. Volgende keer een 110-116 dus! 






Het roosje mocht absoluut niet ontbreken van Kato, maar ik denk dat ik daar even veel tijd heb ingestoken als het hele kleedje. En nu maar hopen dat het vast blijft hangen!

Roze stof: een oude kamerjas van de schoonmoeder
Voering: oude glasgordijnen

3 opmerkingen:

  1. Oh wauw!!! Hier zit een superjaloerse dochter naast mij, ook grote fan van Angelina :-) Gelukkig is de onze al content met een roze tutu-rokje uit de h&m ;-) Want zoiets prachtigs dat je weeral gemaakt hebt, wauw! En zie Kato stralen! Dat zal wel dat het roosje veel tijd vroeg, maar het is heel goed gelukt en maakt het inderdaad helemaal af. Heel veel plezier met halfvasten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de dochter ziet r prachtig uit!
    het roosje s ook knap gedaan zeg!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen