Halfvasten

Dat zowel Kato als Lukas echte verkleedfanaten zijn, dat was u ondertussen waarschijnlijk al wel duidelijk. De verkleedkoffer is hier dan ook rijkelijk gevuld, maar voornamelijk met meisjesspul. Lukas maakt hier echter geen enkel probleem van en loopt / fietst super graag zo rond: 


Een kaboutercape, een clownenrokje en een heksenhoed. 

Ik besloot dat het tijd werd om wat mannelijkheid in de verkleedkoffer te stoppen. Toen Kato haar nieuwe Kaatje-kleedje kreeg voor kerstmis, kreeg Lukas twee vliegen in 1 klap. Dacht ik toch, maar Lukas is in geen van beiden geïnteresseerd; noch in de riddercape, noch in Kamiel. Ook Kato weigert het ding nog maar te bekijken, en zo ligt het hier al een paar maand weg te kwijnen onderaan in de verkleedkoffer. 



Ter ere van halfvasten, wanneer hier naar goede gewoonte carnaval gevierd wordt, ondernam ik een nieuwe poging. Voor zijn geboorte kreeg Lukas van zijn suikertante een giraffeknuffel kado, en hij is nog steeds zot van die geweldige beesten. Gelukkig vindt hij het ook geweldig om zelf een giraf te zijn, missie geslaagd dus!



Het pakje bestaat uit een vest en een broek. Voor het vestje gebruikte ik het vleermuizenvest uit de laatste Ottobre als basis, ook de basis voor de broek komt uit één of andere Ottobre. De giraffenstof komt naar goede gewoonte uit Kapellen

3 opmerkingen:

  1. dat moet het schattigste girafje ooit zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh, zo'n lief girafje! En binnen een paar jaar zullen de dino en ridder vast ook aanslaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super schattig, je zou hem zo willen knuffelen!
    Het verkleed-verhaal is heel herkenbaar. De dochter loopt bij ons heel vaak in haar prinsessenkleed rond en nu had zoonlief een dino-badcape én een leeuwenverkleedpakje gekregen maar hij is er niet enthousiast om. Misschien dat ik binnen een paar jaar wel een ridderpak voor hem mag maken, dan kan ik hier nog eens komen piepen naar je fotootje :-)

    BeantwoordenVerwijderen