Wachten op de lente

Terwijl we vorige week al genoten van een glinstertje lente, koos Kato een stofje voor een nieuw kleedje. Broeken moest ik niet meer maken, zei ze, alleen maar kleedjes. Véél kleedjes. 

Maandag werd het landschap hier echter opnieuw bedekt met een dikke laag sneeuw. De tranen druppelden van de dochter haar wangen; ik wil geen sneeuw meer, ik wil zon, ik wil buiten spelen met mijn blote voeten in het gras! Om het leed wat te verzachten, zette ik wat spoed achter haar kleedje met bijhorende t-shirt en legging. En zo kon ze gisteren toch al een beetje lachen wanneer er opnieuw een sneeuwkleed neerdaalde over onze tuin. Maar, zon, wij zijn helemaal klaar voor jou, laat die sneeuwwolken maar smelten zodat Kato terug met blote voeten in het gras kan spelen! 


Patroon jurk: Stof voor durf-het-zelvers (rokdeel met plooien)
Stof jurk: Sjiekebiele

T-shirt: Zadeldakshirt uit Ottobre 6/2010
Legging uit Ottobre 6/2012
Tricot: Kapellen

5 opmerkingen:

  1. Och arm kind. Nou, er zijn velen met haar die op de warme zon zitten te wachten :) Gelukkig straalt ze wel als een zonnetje met haar nieuwe kleedje aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook blotevoetenweer! Al vind ik dit kleedje even prachtig met lange mouwen en legging :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!!!
    Waar haal je toch de tijd om dat allemaal te doen? Zoveel mooie dingen die ik hier allemaal zie passeren, ook de t-shirts zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! ik zit wat vast met het rokdeel met plooien. Duidelijk geen probleem voor jou! Hoeveel plooi je over????

    BeantwoordenVerwijderen