Een vluggertje

Woensdagavond haalde ik de nieuwe Ottobre uit de bus, en een avondje later is het eerste kleedje klaar. Een gemakkelijk zomerkleedje mét zakken, dat hadden we hier nog niet. Kato was in de wolken met haar nieuwe kleedje, en wou het vanmorgen per se al aandoen. Tijdens de ochtendrush nog snel-snel even  strijken en vastleggen dus, want tegen dat ze terug thuis is, zal het niet meer zo proper zijn. 




Het stofje, daar waren we beide direct fan van. Om het grijze een beetje meer pit te geven, stak ik er een geel paspelbandje tussen, maakte ik de zakken uit knalgele katoen en gebruikte ik geel garen. Op naar het volgende, want ik heb de smaak weer volledig te pakken!

Patroon: Flower Hexagon uit Ottobre 3/2013
Stof: Kapellen

7 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik hou wel van zo'n langer lijfje bij een kleedje. Tof stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stofje. Van de rug ben ik ook fan. Lang leve kleedjes zonder ritsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. op het patroonvoorbeeld leek het kleedje zo wijd vallen, maar hier zie ik dat het best wel mee valt. Eentje voor op het lijstje dus.
    Mooi gemaakt, en een mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik nam de breedte wel 1 maat kleiner dan de lengte, maar Kato is ook wel een smalle dus ik doe dat eigenlijk wel met alle patronen.

      Verwijderen
  4. Oooh, mooi... en gaat de patroon verder dan 134? Mijn lang smal spook zit al aan 146 ondertussen...

    BeantwoordenVerwijderen