KCW - dag 1, 2 en 3

Het is lang geleden, maar eindelijk doe ik nog eens mee aan KCW. De vorige keren kwam er telkens iets tussen: veel werken, hoogzwanger of pas bevallen, maar met maar 2 nachtjes werken ga ik er deze week helemaal voor. 

Maandag startte ik met nog maar eens een broek voor Lukas, aangezien er nog wat fris weer aankomt gaat die zeker van pas komen. Hetzelfde principe als hier, alleen ging ik dit keer voor opvallende oranje stiksels voor net dat beetje extra. 




Dinsdag was dan dochterlief aan de beurt. Ik koos het patroontje, zij het stofje. Op een avondje doorwerken zat het in elkaar. Woensdag fietste ik 12 km heen en weer naar mijn moeder, om de kam snaps (die zij in bruikleen heeft) te kunnen bevestigen. 


Patroon: Forest Animals uit Ottobre 3/2013

Met dit stofje maakte ik in gedachten al een 20-tal kleedjes. Daar bleef het bij, want ze leken me allemaal net iets te pyjama-achtig. Van dit patroontje ben ik wel fan, en het andere tricot kleedje uit de laatste Ottobre zal hier ook nog wel gemaakt worden. 

Woensdagavond werd er nog een patroontje getekend en een stofje gekozen voor het volgend project, daarover de volgende keer meer! 

3 opmerkingen:

  1. Dubbele winst: mooie aanwinsten en een deugddoende fietstocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een roodkapje-kleedje, wauw! Daar zou mijn dochterlief helemaal zot van zijn!
    Ik las bij 'de zuster van' dat je ook interesse had in een naaiclubje en ik vermoed dat we van dezelfde regio (dorp aan de 'vaart' ;) zijn... Heb jij al info gevonden over Merksplas of ergens anders in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kleedje, zo lief, dat zou voor mij als kind vast mijn lievelingskleedje geweest zijn, zeker weten :)
    Ze ziet er ook super schattig mee!

    BeantwoordenVerwijderen