KCW - dag 4,5 en 6

We deden nog even verder in hetzelfde tempo, en er rolden nog een aantal kledingstukken vanonder de naaimachine.

Kato wou heel graag een kleedje met een striklint, het patroon van de Giggle uit Homemade Mini Couture werd dus getekend. Breedte 4 jaar, lengte 5 jaar is zeker ruim genoeg voor haar. Voor de allereerste keer naaide ik de knopen aan met de naaimachine, helaas niet echt tijdbesparend maar wel netjes. Het stofje lag al zeker twee jaar in de kast en werd via Etsy gekocht. Ooit knipte ik er al eens een Antoinette uit maar die geraakte nooit af. Dit keer dus wel: mission accomplished en een blije dochter.



Voor Lukas maakte ik een shirtje uit - alweer - de nieuwe Ottobre. Hetzelfde patroontje staat er ook in de meisjesversie in, blijkbaar nam ik de verkeerde onderpanden over en ik merkte het pas wanneer het ding helemaal af was. Gelukkig kwam het allemaal goed.

Tricot uit Kapellen

Met wat geluk is er vanavond nog tijd om nog iets voor Felix te maken, anders wordt dat voor volgende week.

11 opmerkingen:

  1. Mooi shirtje, leuke kleuren. Die tricot zag ik ook liggen in Kapellen, zo mooi en veel keuze. Ik vrees dat er daarvan toch ook wat ik mijn stoffenkast zal belanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap & die stofkes zijn zo schoon!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De plakker op haar knie past er zelfs bij. Mooi kleedje! Iris zal daarvoor nog wat moeten groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!!!
    En ik wou net als Sarah opmerken dat ook de plakker assorti was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi jurkje hé, heb het hier ook gemaakt voor mijn dochtertje! Ik heb juist nog een lint nodig. Heb jij dat uit gewoon katoen gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee heel mooie projectjes ! Dat bloemenstofje is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen