The Red Trilogy

Mijn favoriete kleur is rood. En laat het geweldige Retro Rocket Rascals van Michael Miller daar nu geweldig bij passen. Ik kocht ooit via Etsy 3 yard, en iedere cm van dat stofje wordt hier gekoesterd. Eerder maakte ik al eens een Snuggler, nu gebruikte ik een minimum aan stof voor drie assorti broeken. Drie, u leest het goed. Niet geheel volgens plan, want eigenlijk wou ik een reeks broeken maken voor Lukas, die vanaf maandag naar school mag. Maar de dochter zag de stofjes voor de broek, en eiste ook een exemplaar. Die dochter die geen broeken meer ging dragen, maar enkel zwierkleedjes, ja die. Een meter rode gabardine, een beetje gepuzzel, enkele kleine stukjes van het geweldige stofje, een beetje boordstof, een paar restjes paspel, en 2 avondjes tijd later waren deze klaar:



Voor Lukas een simpele broek met grote zakken, inspiratie vond ik hier. Ik gebruikte hetzelfde basispatroon als in de vorige post

Kato had haar eigen idee over hoe de broek er moest uitzien: hetzelfde als die van Lukas, maar dan wel met streepjes zoals de auto-broek. Gele streepjes werden uit haar hoofd gepraat, ik wou ook nog iets te zeggen hebben en koos voor blauw ;-) Dit keer gebruikte ik het echte patroon voor de Rollercoaster uit Homemade Mini Couture; breedte 4 jaar, lengte 5 jaar past haar perfect. En alhoewel de Rollercoaster in het jongensdeel staat van het boek, komt ze er heel goed mee weg. 

Uit de laatste restjes kreeg ik net nog een broekje voor Felix, zijn allereerste kledingmaaksel van mijn hand.  Dat komt ervan als je de derde in rij bent én al een grote broer hebt. 't Patroontje viel echter nogal kort uit, dus in plaats van een aangezette zoom werd het een aangezette boord... Patroontje gebaseerd op broekje nr. 4 uit Knippie Dec/Jan 2010.

Ze vinden zichzelf geweldig met hun nieuwe broeken:


Lukas start maandag samen met 13 andere vriendjes op school, in een klasje waar tot nu toe 6 kindjes zaten. 19 kleintjes in één klasje, de juf mag het hebben. Om het de juf een beetje gemakkelijker te maken, zal Lukas alvast deze t-shirt aandoen:  


Patroon: Young Designers T-shirt uit Ottobre 3/2011
Letters en auto: van op de Ottobre-website

6 opmerkingen:

  1. Superleuke broeken!
    En het is precies dat heel blogland een peuter heeft die maandag naar school mag, ik zal aan je denken als ik Guus maandag uitwuif op zijn eerste schooldag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, op bijna iedere blog is er wel een schoolstartertje :-)

      Verwijderen
  2. super coole broekskes, k ben fan!!!
    tof idee zo'n t-shirtje, helaas geen kleine bengels meer,
    dochterlief gaat volgend school jaar al naar de 1ste klas ...
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai die zijn groot geworden!!
    Toffe broeken, zo origineel! En wat een coole t-shirt van Lukas!
    19 kindjes valt nog mee. Bij ons gaan er nu 6 of 7 kindjes starten en ze zaten al met 20. Het grootste deel van de tijd is er wel een kinderverzorgster bij in de klas en er is de mogelijkheid tot opsplitsen voor bepaalde activiteiten. Maar 27 is veel. En na Pinksteren komen er nog 3 bij.
    Dus zoonlief gaat super vermoeid thuiskomen 's middags!
    Zo tof die bloem op Kato haar vestje, ook zelfgemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff amai, da's echt wel veel. Hier is het al het derde klasje instappers, en er volgen er nog 5 bij de volgende instap. Dat vestje inclusief bloem is één van de weinige dingen die niet zelfgemaakt zijn maar gekregen...

      Verwijderen
  4. Tof! Dat stofje vind ik sowieso erg leuk. Kreeg er pas een tas van :)

    BeantwoordenVerwijderen