Een overdosis roze

Dat de dochter in haar roze fase zit, kon u hier al meermaals lezen. Dat die roze fase nog lang niet voorbij is, ondervond ik laatst in de stoffenwinkel. Desbetreffende dochter was mee, en mocht een stofje kiezen. Helemaal zelf mama? Helemaal zelf, zei ik, nog vertrouwend in haar goede smaak. Ze liep recht naar de roze sectie, en mijn hart sloeg enkele tellen over toen ze zelfverzekerd een fluoroze stofje met witte sterren uitkoos. Ik zag in de blik van haar ogen dat onderhandelen geen optie was, haalde diep adem en dacht 'ach, fluo is in toch'? Ik behield mijn 'cool' en vroeg heel beheerst 'een rokje of een kleedje'? Een zwierrokje, antwoordde ze, en ik zuchtte opgelucht, nauwelijks hoorbaar; oef...

Patroon cirkelrok: Allemaal Rokjes
Sterrenstof: Kapellen

De blik in haar ogen deed me de pijn aan mijn ogen vergeten, en grootmoedig diepte ik de andere, reeds op het Eindhovense Stoffenspektakel gekochte roze stofjes, op uit de kast. Ik haalde alweer de favoriete Young Designers T-shirt boven en bladerde met de dochter nogmaals door de nieuwste Ottobre. Op één week tijd werkte ik alle roze stofjes op; een rozevrije stoffenkast én een dolgelukkige dochter!


Dit lichtroze geval bombardeerde ik tot pyjama, zij doopte het tot haar 'Angelina Ballerina-pyjama', waardoor dus ook de 'Angelina Ballerina-haarband' aan moest voor op de foto.


Hetzelfde modelletje, maar nu met kraagje. De lichtroze tricot is een heel zware kwaliteit, de streepjes zijn veel lichter en daardoor valt het kleedje veel soepeler.


Wegens succes herhaald: de pofbroek of zouavebroek. Een heerlijkheid om te dragen, helaas geen zicht bij volwassenen vind ik persoonlijk, maar superschattig bij kinders. Ik waarschuw u: hier gaan er nog veel van onder de naaimachine rollen. De dochter is alvast fan!


Kijk mama, mijn buik past er perfect in!

De dochter was trouwens dolenthousiast voor de 'fotoshoot', geniet u even mee: 



En ik beloof het u (en mezelf): u zal hier een poosje geen roze meer tegenkomen op het scherm!

Patroon kleedjes: Seesaw uit Ottobre 3/2013
Patroon broekje: Easy  Piece uit Ottobre 3/2013
Patroon t-shirt: Young Designers T-shirt uit Ottobre 3/2011
Tricot: beide van het laatste stoffenspektakel in Eindhoven

8 opmerkingen:

  1. al begrijp ik ergens de "pijn aan je ogen", je dochter straalt in haar roze outfits, en ik vind ze eigenlijk allemaal heel mooi geworden. vooral van de pofbroek ben ik fan. die ga ik ook nog zeker maken.
    eigenlijk zou ik willen dat mijn dochter ook fan was van roze, ipv paars, zoals in haar geval. want met dat roze kan ik zelf nog wel overweg, maar met paars heb ik helemaal niks :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze is er zeker wel mooi mee!
    dat broekje ga ik ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi allemaal! Dat zou mijn "roze dochter" ook wel geweldig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, zoooo schattig, vooral die foto met het lichtroze kleedje, hoe ze daar glundert, ik smelt gewoon :-) als je ziet hoe content ze is, is het toch geweldig hé al dat roze ;-)

    (Mijn dochter zou er ook blij mee zijn... misschien moet ik er ook nog eens aan toegeven.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, de dochter zou dit ook geweldig vinden - en heeft ook een favoriet 'angelina ballerina'-kleedje :)
    Hoe heb je de cirkelrok onderaan afgewerkt? Dat steekt mij altijd wat tegen, zeker omzomen creëert plooikes bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak altijd een heel smal zoompje, een 3-tal mm dubbel omplooien, en dan heb je geen plooitjes. Anders is het hier ook prijs hoor!

      Verwijderen
  6. Oooh, zo schattig!!!
    Ik moet toegeven dat ik ook niet zo voor dat roze ben maar anderzijds staan onze dochters daar toch wel heel schoon mee!
    Op die met het haarlint toont ze ineens veel jonger, hè! Zo schattig zeg!
    Ik zal de fotootjes hier maar niet laten zien, anders wordt er eentje jaloers ;-)
    Ik ben al heel lang aan 't denken om ook eens zo'n broekje te maken, is dat in tricot of katoen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tricot, en 't is echt een zaligheid. Ik maakte er voor Lukas ook alweer 3 nieuwe, en ook Kato vraagt om nog exemplaren ;-)

      Verwijderen