Maxi Charlie

Dé Charlie stak al lang mijn ogen uit, en in mijn hoofd werden er al tientallen gemaakt. Voor Kato, voor Lukas en zelfs voor Felix. Helaas is de kleerkast van de kinders overvol en krijgen ze pas iets nieuws wanneer het winter wordt, ze een maatje groeien of verjaren. Dus bleven de Charlies enkel in mijn hoofd bestaan. 

Maar dan liet manlief verstaan dat hij nog wel wat t-shirts kon gebruiken. In mijn hoofd vormde zich een plan. Een beetje tekenen later ontstond daar de Maxi Charlie, oftewel de Charlie voor venten. 

Het testexemplaar werd goedgekeurd en ging zelfs niet meer uit. Meer nog, hij bestelde er nog een paar. Wordt vervolgd dus.




bruine tricot: Kapellen
streepjestricot: Stoffenspektakel
patroon: zelfgetekend maar gebaseerd op de Charlie van Zonen09

19 opmerkingen:

  1. Super! Dat leer jij me wel eens op de naaiclub he? :-) Manlief vroeg hier vandaag al wanneer ik eindelijk eens iets voor hem ga maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan! Knap dat je zo zelf een aangepaste versie uit je mouw kan schudden. Ik paste hier een patroontje aan voor grote mini, maar er was slechts 1 maat verschil. Ik vermoed dat er bij jou meerdere maatjes tussen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat zou mijne vent ook nog wel willen...
    Maar ikke eerst een overlock dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder overlock lukt ook hoor, ik heb er ook geen (maar droom er stiekem wel van).

      Verwijderen
    2. Dat durf ik dus echt niet, daarvoor vind ik tricot toch te duur (om het te verknoeien hé...) Mijn oude (!) naaimachine is niet zo netjes zig-zag-minded...
      Ik heb er al ene gekozen (bernina 800dl) dus nu heb alleen nog 'krijgen' hé ;) voor mijn 30e in september ga ik de hele familie hints geven!!

      (PS: als jouw droom ook op de korte termijnplanning staat, kunnen we misschien samen ene gaan kopen? Kwestie van wat extra korting te kunnen bedingen?)

      Verwijderen
  4. Die ziet er leuk uit! Ik vrees dat mijn droom nog even moet wijken voor de renovatie van de zolder, maar een spaarpotje aanleggen met de verjaardag (trouwens ook in september) en de feestdagen is een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, mooi! Als mijn ventje dat ziet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kun je geen tutorial maken op dit patroon te kunnen aanpassen? mijn ventje zou dat ook wel willen;-)

    BeantwoordenVerwijderen