Angelina Ballerina: the mission

Sinds het Angelina Ballerina-kleedje en de Kaatje-pop, zeurt de dochter om een Angelina Ballerina-pop. Tja, 1 + 1 = 2 hé. Ik zag het echter niet meteen zitten, en scheepte haar af met 'vraag dat maar voor je verjaardag'. Helaas kwam de verjaardag dichter en dichter bij, en werd het gezeur er niet minder om. De moesje zag het niet zitten om opgezadeld te worden met dit project en beloofde dochterlief algauw poppenkleertjes voor haar verjaardag, dus belandde de bal weer in mijn kamp. Gezien mijn beperkte patroontekenkunsten vestigde ik al mijn hoop op Pinterest. Helaas vond ik daar maar één geschikt patroon. Tijdsgebrek zorgde ervoor dat ik de namiddag voor haar verjaardag toch maar het patroontje kocht en aan de slag ging met wat ik in huis had. Er werd vergroot, serieus hertekend, gevloekt en getornd, om uiteindelijk alles toch maar met de hand in elkaar te zetten. Ik ben absoluut niet tevreden met het resultaat, en de dochter is er ook niet helemaal wild van helaas. 'Mama, die ziet er toch een beetje raar uit he', wat ik alleen maar kan beamen. Waardoor ik beloofde om binnenkort nog eens een poging te wagen. Wordt vervolgd dus... Moest er iemand een goed patroontje weten, please let me know!



7 opmerkingen:

  1. En als je ze nu ook een tutu in roze gaas aandoet? Misschien dat de gelijkenis dan meer opvalt? (en de ballerinasloefjes)
    Of voeg nog een lachend mondje toe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dochter vindt het voornaamste probleem dat ze veel te donker is, daarna dat haar benen wat raar zijn en daarna dat het kleedje niet zwiert. Maar ze ligt wel mee in bed ;-)

      Verwijderen
  2. Misschien geen identieke tweelingzus met Angelina, maar ik vind het toch wel geslaagd!
    Een tweede versie in een lichtroze stof? Met inderdaad een mondje, wat grotere ogen en een spitser snuitje. Wie weet zorgt de goede Sint voor de 'perfecte' versie. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, grappig dat ze er toch mee in bed ligt, missie geslaagd, denk ik dan :-) Ik vind ze mooi, hoor!
    Of anders een lichter stofje zoeken, maar da's natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wat voor stof gebruik je daar eigenlijk voor, iets polyester-achtig precies?
    Of nog ballerina-schoentjes proberen toevoegen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Zijn gewone katoentjes. Als ik binnenkort wat meer tijd heb, ga ik nog wel eens een andere versie proberen, voorlopig laat ik ze zo :-)

      Verwijderen