Let's have a flamingo party!

Ongeveer 70% van onze familie verjaart tussen half augustus en half oktober. Waaronder heel ons gezin, kwestie van goede planning :-) De dochter opende de "2 maanden feest". Zondag was er al een voorfeestje, en gisteren was het dan eindelijk echt de grote dag. 

Van kleinsaf aan is de dochter fan van flamingo's. Voor haar 5de verjaardag wou ze dan ook heel graag een flamingofeestje. De voorbereidingen begonnen al in het begin van de zomervakantie. Er werd gezocht naar de juiste stofjes en de juiste accessoires, en er werd met de dochter onderhandeld over 'de jurk'. Haar voorwaarden: een zwierrok en een lintje. Mijn voorwaarde: een kraagje. We zochten en vonden inspiratie op het www (lang leve pinterest). En werden het uiteindelijk eens, wat al een wonder is op zich. De week vooraf werd er dan nog 25 meter vlaggenlijn bijgemaakt, en de avond voordien deden we aan plasticine voor gevorderden. Hou u vast voor een overdosis roze (alweer) en flamingo...








De flamingostof vond ik na lang zoeken nog hier, de andere stofjes komen uit Kapellen. Als bovenstukje voor het kleedje gebruikte ik het patroon uit 'Stof voor durf-het-zelvers'. Emma en Mona legt uit hoe je de cirkelrok verknipt. Het kraagje zagen we bij deze fantastische dame. En de kroon is natuurlijk naar de hand van deze blog


12 opmerkingen:

  1. Wat een feest!
    (En hier komt stilaan de vrees op voor die roze periode ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga dat nu is niet aan die van mij tonen zie :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zag er een leuk feest uit! Hiep hoera voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zalig! ik kan me voorstellen dat ze het geweldig vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supertof! Dochterlief hier houdt ook van flamingo's :) Voor het eind van de verlof heb je trouwens zeker je boekjes terug hoor! ik heb gewoon tijd te weinig precies, klinkt dat bekend ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige verjaardag zal je dochtertje gehad hebben. Ze is enorm verwend zo te zien! wat maak je prachtige dingen. Heel mooi.

    Ik ben nieuw in blogland. Misschien vind je het leuk om mij ook te volgen? annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog een gelukkige verjaardag aan Kato!! Zie ze stralen in haar prachtig kleedje!!
    En zelfs 2 flamingo-taarten, eentje met roze en eentje met blauwe vlindertjes? Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,
    Superleuke blog en ben verliefd geworden op dat stofje. Ik ben reeds naar de site geweest van Etsy maar vinde het niet direct.
    Is die flamingo stof van een bep. designer of naam van de stof?

    thx
    Vicky ( beginnende naaiester maar ga je blog zeker volgenà

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee meer, maar ik denk dat ik nog wel anderhalve yard over heb, als je geinteresseerd bent kijk ik het eens na Vicky.

      Verwijderen