Testhemdje deel 1

De enige hemdjes in de kast van mijn kinders zijn gekregen hemdjes. Voor geboortes, verjaardagen of feestdagen. Daar moest dringend verandering in komen, en met het oog op Lukas' verjaardagsoutfit tegen oktober, maakte ik een testhemdje. Alle blogs doen van om het mooiste Gingerbread of Apple. De Apple is hier even uitgeleend (geen probleem hoor Sarah), dus gingen wij voor de Gingerbread. Kleinste maat: 3 jaar. Zo op 't eerste zicht dacht ik dat het een beetje ruim ging zitten voor onze fijne bijna driejarige, ideaal dus ik begon vol goede moed. Stofje kiezen, patroontje tekenen en alles in elkaar zetten, een avondje werk. Hoe affer het hemdje, hoe zekerder ik echter werd dat het toch wel heel ruim zou zitten. Niettemin liet ik Lukas kiezen tussen rode, oranje en blauwe kam snaps (blauw natuurlijk, want dat is voor jongens he mama) en daarna was het hemdje klaar voor een passessie. 't Manneke verzoop er in... De 5-jarige zus past er wel nog in en is kandidaat-eigenaar, maar dan zal daar iets tegenover moeten staan volgens broerlief. Wordt vervolgd dus...



Patroon: Gingerbread uit Homemade Mini Couture


13 opmerkingen:

  1. 't Is een prachtig hemdje in een heel leuk en fris stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stofje, kan inderdaad voor broer en zus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Nog goed dat het een testhemdje is. Stel je voor dat hij zijn kledij op zijn verjaardag moet afstaan aan zijn zus! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is toch een mooike. Ik heb ook al ondervonden dat die gingerbread hemdjes heel ruim zitten. Het voordeel is dat ze er uiteindelijk wel in groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo ! Mooi ! En ja zeg, dat stofje kan echt gewoon voor jongen of meisje ... nu ja, tegen volgende zomer kan hij er misschien wel in !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n tof stofje! Alleen jammer dat het voor hem zoveel te groot is. De zus zal wel blij zijn :-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei zyn ze werkelyk zo groot? Vandaag ook 3jaar geknipt met het gedacht volgende zomer is zoonlief 2,5jaar... Zal dus voor nog later zyn :-/ Ik kon my niet houden om het te proberen omdat ik al vele mooie resultaten zoals deze hier heb zien passeren in blogland.Zeer leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nagemeten, en de 3 jaar komt overeen met maatje 98 uit de Ottobre, toch wel ruim dus. Maar Lukas is gewoon ook klein en heel fijn, net een 86 gemaakt uit de Ottobre en dat valt ruim genoeg ;-)

      Verwijderen
  8. Prachtig zeg!!! Jammer dat Kato het nu ook niet meer wil dragen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!!! Ik heb hetzelfde voor gehad: een 5jaar gemaakt voor mijn 4-jarige. Resultaat: het kan nog zeker twee jaar (of drie) in de kast hangen!

    BeantwoordenVerwijderen