1!

Tja, ik had u al gewaarschuwd, dat zijn hier verjaardagen aan de lopende band. Vandaag is onze jongste aan de beurt, en ook hij werd ter gelegenheid van zijn 1ste verjaardag in een nieuwe outfit gestoken. 

Wie hier al wat langer leest, weet ondertussen wel dat onze kindjes kleine fijntjes zijn. Kato en Lukas vierden hun 1ste verjaardag beiden in hun eerste maatje 74. Felix groeide aanvankelijk als kool, maar besloot dan even 'on hold' te gaan. (Voor de bezorgden onder u: er werd een tijdje aan coeliakie gedacht, maar een dunnedarmbiopt sloot dat uit. Hij wordt nog steeds opgevolgd door de kinderarts, die telkens weer zegt dat hij er prima uitziet en ontwikkelt, maar heel klein en fijn blijft...) Met zijn 66 cm en 6,6 kg besloot ik toch nog maar een maatje 68 te maken. De patroontjes zaten al geruime tijd in mijn hoofd; een tricot hemdje en een geweldige tuinbroek uit de Ottobre. Mijn moeder maakte destijds voor Lukas al ettelijke tuinbroeken, maar dit model blijft favoriet. De stofjes vond ik alweer in mijn stoffenkast (die overigens gigantisch is, maar dat is een ander verhaal). 

En zo past Felix nu volledig bij zijn papa


Bij het knippen ontdekte ik - heel frustrerend - dat het motief scheef tov de draadrichting werd geprint. Ik koos ervoor om de recht van draad te gebruiken en daardoor staat het motief wat scheef, maar ik heb een hekel aan scheeftrekkende kledingstukken...








Tuinbroekje Jumping Jack: Ottobre 1/2011
Tricot hemdje Iloinen kirahvi: Ottobre 6/2012

Met de eerste verjaardag van Felix is het trouwens een jaar geleden dat hier van give-away gedaan werd. Binnenkort dus nog eens van dat! Wat zouden jullie eens graag winnen hier?

9 opmerkingen:

  1. Vond ik de jas van papa al super, dan is dit helemaal af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die tuinbroek vind ik ook super! En voor de naaisters onder ons, zijn stofjes altijd leuk om te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nu eens vieren in stijl. Toch altijd een speciale die eerste verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Wat een prachtig mannetje en wat een mooie kleren heeft hij aan. In vergelijking met jullie zoon hadden wij een reusje, die was met acht weken al 65 cm en 8 kilo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkige verjaardag Felix!
    Het hemdje staat hier ook nog op het programma! Héél mooi!
    Max wordt er binnenkort ook 1... Wat vliegt de tijd hé. Voor hem zal ik maatje 86 moeten maken al. Maar met de grote papa is dat niet meer dan normaal hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, erg schattig en mooi! En zo zie je niets van de 'schuine' vw-busjes met het salopetje erover !

    Een give away van zo'n geweldige salopet ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh, deze had ik nog niet gezien, prachtig prachtig, en zo schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en die give away vorig jaar had ik gewonnen!! :-) We hebben het al veel gebruikt; zit standaard in mijn handtas!

      Verwijderen