30!

Ik heb nog een dik jaar respijt, maar de vent vierde het eergisteren al: zijn 30ste verjaardag. Gewoontegetrouw worden verjaardagen hier steeds met iets vestimentair nieuws gevierd. Wanneer ik haar prachtige jaarlijkse traditie zag opduiken, besloot ik ook een hemd te maken. Hetzelfde patroon werd gekocht, de maat werd gekozen op basis van de maattabel en ik zette mij eraan. Helaas werd redelijk snel duidelijk dat het net iets veel te wijd was. Wegens geen zin in het lostornen van Engelse naden, begon ik aan plan B. Een tijdje geleden bestelde ik dit patroon en in de stoffenkast lag nog voldoende zomerjogging. Twee avonden later was het klaar. Gelukkig zit dit wel als gegoten!




Een folieke om het wat persoonlijker te maken, want hij is echt wel een SuperDad!

13 opmerkingen:

  1. oh graaf!
    FYI: hier werd de MDH ook net 30 en ikzelf ook volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik geraak er niet aan uit hoe ik dat patroon kan kopen op die website... *help*

      Verwijderen
    2. Oh ja, vergeten te vermelden, ik kocht het hier: http://www.naaipatronen.nl/farbenmix-fehmarn.html en het is echt een superleuk patroon. Op de website van Farbenmix vind je nog meer foto's en uitleg bij de handleiding (die al heel uitgebreid is in vergelijking met een knip of ottobre).

      Verwijderen
  2. Amai, schoon gedaan, precies uit de winkel. Al heb je daar geen spullen met zo'n cool flockdetail! Conclusie: nog beter dan uit de winkel! Proficiat trouwens aan de Vent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge meent het ... was het echt veel te breed ? (aan schouders ? aan romp ? aan de romp zou je dat nog even kunnen aanpassen achteraf, niet ?) Tja, de wederhelft is wel klein maar niet echt fijn ... dat wel.
    Maar euh ... ik vind dat dus wel een superknappe mooie trainingvest he ! (ik zie mij daar nog niet direct aan beginnen ...) Enne ... proficiat voor uwen SD !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2 cm aan iedere kant, aan de schouders, de romp en de mouwen. Dus de naden en mouwen eraf knippen en dan opnieuw in elkaar steken. Wordt een werkje voor volgende week, en dan verschijnt hij hier wel :-)
      Ik vind een trainingsvest trouwens wel gemakkelijker dan een hemd hoor :-)

      Verwijderen
    2. Ik kan mij herinneren dat er overal 1.5 cm naadwaarde in het patroon is inbegrepen ... hopelijk ligt het niet daaraan ?

      Verwijderen
    3. Neen hoor, daar had ik rekening mee gehouden, vandaar de Engelse naad, dat was net voldoende ;-)

      Verwijderen