Charlie

Diegenen die me volgen op het feestboek, wisten al dat het er zat aan de komen: maaksels van Zonen 09-patronen. In het kader van de grote naaiwedstrijd zette ik wat extra vaart achter een paar projecten in mijn hoofd. 

Verjaardagsgewijs is Lukas de laatste in lijn. Sinds het feest van Kato gaat er geen dag voorbij dat hij vraagt "nu ben ik jarig he?". Nog exact 1 maand moet hij wachten, en om al dat leed een beetje te verzachten maakte ik alvast iets voor hem. 

De outfit van Felix was voor autogekke Lukas een doorn in het oog. Want auto's zijn voor jongens, en Felix is geen jongen maar een baby (verder is het grote broederliefde hoor). Gelukkig was er nog voldoende van de stof over voor een Charlie-versie voor Lukas. Een herfstige Charlie, wel nodig gezien het weer van de afgelopen week, met gevoerde mouwen. Ik voegde nog een zakje toe zoals bij het hemdje van Felix, en klaar was nummer 1. 



Deze kleurcombinatie spotte ik een tijdje geleden op Pinterest. Ze bleef maar in mijn hoofd rondspoken, en toen ik ook dit zag, klopte het plaatje ineens in mijn hoofd. Het resultaat? Deze Charlie. Ik ben er helemaal weg van. Voorpand verknipt, maar voor de rest geen foliekes. Het achterpand is gewoon petrolkleurig, en de heupboord ook. Kwestie van er geen kleurboek van te maken. Want eenvoud siert, toch? 



Alleen maar aan-foto's deze keer, want de 2 oudsten vertrokken deze morgen naar zee met hun halve kleerkast. En mijn ouders, of course :-)

Nu nog hopen dat Flickr tegen zondagmiddag terug leeft. Er zijn namelijk al de hele week problemen, momenteel ligt het volledig plat en voor zondag zijn er onderhoudswerken gepland...

17 opmerkingen:

  1. Super, zo eenvoudig maar zo mooi. Met een schoon stofje is het makkelijk iets moois te maken maar met een effen stof zo een effect creeëren, daar heb je talent voor nodig. Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol, ik begin me hier stilletjes af te vragen of ik mijn exemplaren wel ga afwerken, al dat schoon gerief dat ik hier zo! Amai, die laatste, ♥ de kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste is echt super! Je moet er maar op komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste is inderdaad geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt dé schoonste Charlie ooit! Ik ben er compleet weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe combinaties! Geweldig patroon toch. En die stofjes zien er zo knuffelzacht uit, of is het gewoon de aaibaarheidsfactor van jouw knappe zoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, die met de kleurvlakken is echt erg speciaal en mooi! Post je jouw mannen-versie van de Charlie ook niet in de flickrpool van Zonen 09? Dat is echt een kanshebber-winnaar volgens mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die staat daar al langer in dus geen kanshebber meer, maar ik maakte nog een nieuwe versie ;-)

      Verwijderen
  8. wauw, heel mooi! Ooooh, die kleurencombinatie, mogen we die namaken??? Zou mijn zoontje ook geweldig staan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, maar wanneer hij ergens online komt zou ik het wel leuk vinden als er naar deze blogpost verwezen wordt :-)

      Verwijderen
  9. Zo mooi dat ik voor je gestemd heb! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind jouw charlie ook de mooiste, dus je hebt mijn stem voor de zonen 09 wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen