KCW: Lammy Friends

De plannen voor de KWC waren ambitieus. Een rustige week lag dan ook in het verschiet. De jongens gooiden roet in het eten door allebei ziek te worden, maar punt 1 kan eindelijk afgevinkt worden: de jasjes. 

Het verhaal begon op het stoffenspektakel in Eindhoven. Ik zag daar een überschattig lammy bodywarmertje. Vol overtuiging kocht ik 3 meter, want dat is toch ideaal wintergerief? En bovendien werkbesparend: ge moet dat niet afwerken en er is geen voering nodig. 

Thuis ging ik op zoek naar inspiratie. Ik pinde een heel bord bij elkaar, en vond warempel een patroontje. Voor de jongens doorbladerde ik Ottobre's. Toen het patroontje voor Kato in de brievenbus belandde, zat mijn hoofd al vol andere ideeën. Dus paste ik het helemaal aan. Ik wou een prinsessenbelijning vooraan en achteraan en zakken in die naden vooraan. Een kraag én een kap, maar niet afneembaar. En een kap in drie delen. Ook voor Lukas vertrok ik van een bestaand patroontje dat ik wat aanpaste: een knopenpat ipv een rits en opgestikte zakken. Het rugpand verknipte ik in 3 delen. Voor Felix deed ik gewoon wat het patroon voorschreef, ik liet enkel de voering weg. Met heel wat gepuzzel geraakte alles juist uit de 3 meter. Heel wat gestofzuig later (al die pluchekes jong!) waren de jasjes eindelijk klaar. Hou u klaar voor véééél foto's :-)






Toen Kato de jas zag, was de reactie 'eikes, dat is alleen maar bruin'. Geen haar op haar hoofd dat er nog maar aan dacht die jas aan te doen, dus zochten en vonden we een compromis: een lintje op de rechter bovenarm. Kato koos pony's met hartjes, Lukas ging voor brandweerwagens en voor Felix koos ik de onderwaterwereld. Dienen al die lintjes toch nog voor iets. 









En als u helemaal tot hier gescrold hebt: vergeet mijn Charlie voor Syrië en de give-away niet!

Stof: Stoffenspektakel
Patroon Kato: Simplicity 2778 met veel aanpassingen
Patroon Lukas: Ottobre 6/2011, Reindeer Safari met aanpassingen
Patroon Felix: Ottobre 1/2013, Baby Dinosaur

Op naar het rokje!

8 opmerkingen:

  1. amai gij hebt serieus u werk gehad en stuk voor stuk mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, wat een project! ik ben vooral verliefd op dat pakje van dat kleintste ukje van jou, zo schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat pak voor Felix, heerlijk!!! Allemaal mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ijver. Zo leuk die foto mat alle drie samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat allemaal klaargespeeld op 1 week tijd, naast een druk schema en zieke kindjes?? Chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Wat een werk zeg. Vind ze alle drie mooi, maar het kleinste pakje is echt super! Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongelofelijk toch! Hoe doe jij dat toch allemaal?
    En slim gezien van dat lintje!
    Die bovenste foto is super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Vooral dat klein beertje is super-schattig! Goed naaiwerk afgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen