Een uiltje knappen

De laatste controle bij de kinderarts kreeg kleine fijne Felix goei punten: 500g bijgekomen en 1,5 cm gegroeid op 1 maand tijd. En daarmee klokt onze 13-maander af op 7kg135 en 68,5cm. Voor u lijkt dat misschien niet veel, maar hier was dat reden om te vieren. Al die extra eiwitten en vetstoffen leveren eindelijk iets op. 

Dat wil ook zeggen dat Felix eindelijk zijn maatje 68 ontgroeide (of toch min of meer). Na 10 maanden was ik die kleertjes ook meer dan beu gezien. En dus maakte ik zijn eerste maatje 74: een pyjama zonder voetjes. Zo kan hij voor en na het slapen nog even pyjamagewijs rondlopen, zonder onderuit te gaan. 

Ook grote broer kon met de frisse nachtelijke temperaturen wel een warme pyjama gebruiken. Het shirtpatroon koos ik uit een Ottobre. Het broekpatroon tekende ik zelf. Smalle kindjes met dikke wasbare luiers, weet je wel :-)

Tijdens hun ochtendlijke knuffelsessie trok ik snel wat foto's: 





Patroon Felix: Ottobre 1/2013: Villikko
Patroon Shirt Lukas: Ottobre 6/2011: Raide
Patroon broek Lukas: zelf getekend
Uilentricot: Stoffenspektakel
Bruine en blauwe tricot: Stoffenverkoop

Je kan nog meedoen met de give-away tot zondag 23u59. Maandag trekken we 2 winnaars. 





5 opmerkingen: