Pas op voor de krokodil!

Omdat Lukas zijn handjes nog wat moeite hebben met deze knoopjes.
Omdat Lukas zijn juf haar handen al vol genoeg heeft met 24 driejarigen.
Omdat je niet elke dag brandweerman kan zijn.
Omdat iedere kwajongen een reservejas nodig heeft.
Omdat jasjes maken gewoon heel leuk is.
Omdat ...

Meer redenen had ik niet nodig om Lukas nog van een tweede winterjasje te voorzien. Lukas kreeg de keuze uit een leeuwenjas of een krokodillenjas, en hij koos voor de krokodil. Om wat werk te besparen gebruikte ik hetzelfde patroon als zijn lammy jasje, maar deze keer volgde ik het oorspronkelijke patroon. Toch min of meer. Ik gebruikte een rits en de oorspronkelijke zakken. Koordjes werden toegevoegd aan de kap alsook mouwboordjes. En ik deed van krokodillenflock. De buitenkant is neopreen, zoals bij dit jasje en deze jas. Heerlijk materiaal voor winterjassen! Als voering gebruikte ik krokodillentricot, en in de mouwen gewone voeringstof voor de geleidbaarheid. 





Alle stofjes: Stoffenverkoop Kapellen
Patroon: Ottobre 6/2011, nr. 15 Reindeer Safari

Jullie hebben nog tot nu vrijdag 23u59 om jullie mailtjes ivm de tombola voor mijn Charlie voor Syrië-actie door te sturen. Zaterdag wordt de winnaar getrokken!

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er een schoon, zacht en warm exemplaar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan! Dit kan zo in de winkel hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het plezier van jasjesmaken moet ik nog ontdekken, al blijf ik de eerste kennismaking steeds uitstellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof gedaan, zeg!!! En zie hoe fier dat hij is! Mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen