Helicopters

Anderhalve maand stond mijn naaimachine werkloos op mijn bureau. Een aantal weken waarin ik niets anders kon dan liggen in de zetel, enkel het hoogst noodzakelijke werd gedaan. Stilaan keerde het tij. Mijn evenwichtsorganen herstelden zich langzaam maar zeker. Een beginnende zwangerschap zorgde er echter voor dat de vermoeidheid maar bleef duren. Ik was blij dat ik de kinderen, werken en het huishouden min of meer kon rondkrijgen. Als de kinders om 19u15 in bed lagen, viel ik gegarandeerd als een blok in slaap in de zetel. Er werden geen blogs gelezen, geen Pinterest, geen naaiboekjes ingekeken en de deur van de stoffenkamer bleef toe. En ik miste het geeneens.

2 weken geleden begon het tij te keren. Ik kon de verwijtende blikken die mijn naaimachine mij toewierp niet langer negeren. Blogger werd opnieuw geopend, en ik gluurde wel eens stiekem op Pinterest. De nieuwe Ottobre kwam toe, en nieuwe ideeen borrelden op in mijn hoofd. Tot actie overgaan was echter nog een stap te ver. Ik zag dat Liel een boekentasworkshop organiseerde, en schreef me in. Als stok achter de deur. Dan moest ik wel.

Gisteren was het dan zover. Een hele dag naaien. Ik was opgelucht dat ik het na anderhalve maand nog niet verleerd was. Ik kroop achter mijn machine en stikte de pannen van het dak. Het nadenkwerk ging nog wat stroef, maar gelukkig stond Joke ons daarin bij. En tegen 18u was het boekentasje zo goed als af. Thuis werden er enkel nog kam snaps bevestigd. Vanmorgen werd het boekentasje ingeladen en vertrok Felix er vrolijk mee naar de onthaalmoeder. Broer en zus waren toch wel wat jaloers.  Kato deed dan ook ineens een bestelling voor volgend schooljaar, als ze naar de 'grote school' gaat.

Omdat de vent het fototoestel onvindbaar opbergde, moet u het doen met miserabele tabletfoto's.


Puur toeval, want er niet voor gedaan. 

Voor de buitenkant gebruikte ik de Helicopters van Cosmo, die ik al een hele tijd geleden vond bij De Stoffenkamer. De binnenkant is een gewone effen donkerblauwe canvas van bij de Stoffenverkoop. Beide stoffen werden behandeld met HG Waterdicht. De skai en alle andere fournituren komen van bij Liel.


Het patroon van het kleuterboekentasje vind je (met of zonder fournituren) bij Liel. Of volg ineens een workshop, dan krijg je alle handige info er ineens bij. 


En nu moet ik dringend eens werk maken van iets dat al een maand geleden op de post moest, shame on me! 

20 opmerkingen:

  1. Hé, een nieuw Katoentje op komst... proficiat!
    En wat een schoon boekentasje - zeker met dat skai accentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn, nog een spruit erbij binnenkort :)
    knap gedaan! hopelijk blijft de vermoeidheid nu wat binnen de perken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met de zwangerschap! En nu weten we ineens waarvoor die HG moest dienen ;). Mooi boekentasje! Lijkt me ook leuk om binnen een jaartje voor de kleinzoon te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan weeral! Enne dikke proficiat met de zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dikke proficiat!!! Hopelijk gaan de hormonen de komende maanden niet meer teveel opspelen op je maag...
    En natuurlijk ook een ferme boekentas, ik wacht nog even af tot het pakket patroon + fournituren terug beschikbaar is, dan bestel ik en begin ik er ook aan :)
    Met die HG waterdicht, krijg je dan het effect van toile cirée? Het lijkt me niet zo 'stijf' of blinkend als met zeil?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat stadium zijn we ondertussen gelukkig al gepasseerd Sarah :-)
      Uiterlijk is er geen verandering te zien aan de stoffen als je ze behandelt met HG waterdicht, en ook niet te voelen. Maar het water druppelt er wel gewoon af. Succes met jouw exemplaar!

      Verwijderen
  6. Super boekentasje
    Proficiat met de zwangerschap

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaw! Dat is leuk nieuws! Hopelijk kan je binnenkort wat meer genieten en heb je wat meer energie.
    Als eerste projectje sinds lang kan dit wel tellen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi mooi, en uiteraard een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. keitof...die energie zal wel stilletjes aan terugkeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw, hij is prachtig geworden!!! En al helemaal af, zo snel! Dat zal wel dat Kato er ook eentje wil!
    En is dat dan echt gewoon katoen dat je met die HG behandelt?
    Nog heel veel succes met de zwangerschap en nogmaals dikke proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't is allebei canvas, dus hele stevige katoen. Maar met gewone katoentjes gaat dat ook hoor, alleen is dat niet stevig genoeg voor zo'n boekentasje.

      Verwijderen
    2. ah ja, ik dacht al. Met canvas gaat het wel lang meegaan!
      Merci!

      Verwijderen
  11. Een hele dikke proficiat met je zwangerschap vanwege alle Krea(t)uurkes!

    BeantwoordenVerwijderen