Ole

Donderdagavond 30 januari, 19u. Ole en Theo maken hun intrede op het www. 19u10: Ole en Theo in mijn mailbox. Ik zet de printer aan het werk en stop ondertussen de kinders in bed. 19u30: het plakwerk kan beginnen. Er wordt een Ole voor Lukas getekend, maat 98, de small versie. De oorspronkelijke stoffencombinatie (oker met lichtblauw) bleek net te nipt. Bij Eva Maria zag ik dat oker ook mooi werkt met donkerblauw, dus dat was snel opgelost.  Tegen het slapengaan is alles in oker geknipt. 

Vandaag, vrijdag, werd de Ole - tussen de voorbereidingen voor een leuk familie-etentje en dagdagelijkse beslommeringen door - in elkaar gezet. Tijdens het dessert deden we van finishing touch (kam snaps bevestigen). En dan het moeilijkste: Lukas vangen en voor de camera krijgen. Ondanks het einde van de schoolweek en het late uur was hij nog vrij uitgelaten, dat is er dan ook aan te zien. 


Met zakken om al zijn schatten in te stoppen!



Zoon content, ik content. Al deed ik toch iets mis met de ellebooglappen, ze staan te ver naar voor. Verder was het vestje kinderspel, Mamasha legt het zo simpel uit dat je zelf niet meer moet nadenken, maar gewoon doen wat de handleiding zegt. De dochter heeft al laten weten dat ze ook wel zo'n mooi vestje wil, met zakken. 

15 opmerkingen:

  1. De eerste officiële Ole moet dit wel zijn. Zo snel, jong! Die twee kleuren passen inderdaad wonderwel samen, schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Doet me goesting krijgen in het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé jong ! Gewoon al af ! En hoe ? Schitterend gewoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi!! jammer dat het patroontje niet al vanaf maatje 80 te verkrijgen is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik legde ook al eens uit hoe je dat doet:http://miekatoentje.blogspot.be/2012_04_01_archive.html
      Ben trouwens van plan het voor Felix te verkleinen tot een 80, dan mag je dat wel lenen.

      Verwijderen
    2. daar ga ik mij dan eens in moeten verdiepen...
      wordt toch wel tijd dat er hier in het dorp een naaicafé komt! een plaatsje ervoor is er wel, nu nog iemand die de kar wil trekken...

      Verwijderen
  5. maar dat is makkelijk te verkleinen hoor, heb ik ook gedaan met de vorige patronen, werkt perfect. Er is ergens een blogster (als ik me niet vergis is het ienemiene?) die met foto's en al uitlegt hoe dat moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is de eerste niet-testversie in blogland denk ik? Keikeileuk om dat te zien en zo spannend om je review te lezen. Blij dat het goed gegaan is en dat er zo'n mooie Ole van is gekomen. Fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik probeer het papieren patroontje op de kop te tikken - ben helemaal geen fan van knippen en plakken - maar de stof ligt al klaar! Schoon, heel schoon gedaan! En uwe zoon ziet er mij toch een sloeberke uit zunne ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woehoe, record!!! Amai, ongelofelijk snel! En mooi, wauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een tempo! En wat een resultaat! Als ik plan eens de eerste te zijn om met een patroon aan de slag te gaan is dat meestal pas 3 maand later af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen