Princess in pants

Kato weigert al een hele tijd broeken aan te doen. Kleedjes en rokjes - hoe meer zwier hoe liever - is al wat aan haar poep mag komen. De enige moment dat er een broek aan te pas komt, is van half 2 tot half 3 op woensdag, wanneer ze gaat turnen 'in de grote school'. Het aantal broeken bleef daarom beperkt tot 3: deze rode (die ondertussen te klein is), deze zwarte (die ondertussen versleten is, wegens in het begin wel heel veel gedragen) en deze joggingbroek (voor het turnen). Om maar te zeggen dat meisjesbroeken niet echt op de planning stonden.

Wat er wel op de planning stond, al een hele tijd zelfs, waren broeken voor Lukas. Dat kind verslijt broeken aan de lopende band. Al dat rondkruipen met zijn auto's laat immers zijn sporen na. Dus werd er, samen met de voering hiervoor, broekenstof ingeslagen. 

Ons nieuwsgierig Aagje zag de voorgewassen broekenstof liggen, en kon niet nalaten eraan te voelen. En wat ze voelde, stond haar blijkbaar aan. Dus verklaarde ze dat ze ook wel een broek wou, en koos prompt voor blauw. En aangezien meisjesspul toch altijd leuker is om te maken, kreeg het kind alweer voorrang. 

Ik koos alweer voor de Clarabella, een ideaal model voor ons smalle meid met pronte poep. Ook dit keer gingen we voor een nepgulp en tailleband met elastiek. Toen ik in mijn stoffenkamer op zoek ging naar een bijpassend katoentje voor de voorzakken, stuitte ik op een prachtig stofje. Een stofje dat heel hard 'Blush' riep, dus kreeg de dochter er nog een blouse bij. Met lichtblauwe paspel rond het kraagje, en lichtblauwe knoopjes van een swapje met Eva Maria







- broek: Clarabella (model speciaal voor slanke meisjes) uit Ottobre 6/2010, fijne ribfluweel uit Kapellen
- blouse: Blush uit Homemade Mini Couture, stof uit De Stoffenkamer

En met zo'n goed weer als vandaag, ging de blote-armen-fotoshoot gewoon buiten door. Afgerond met een moeder-dochter-trampolinesessie :-)

Achter de schermen van de fotosessie: 




De broeken van Lukas, die belanden morgen onder de naaimachine. 


13 opmerkingen:

  1. dat modelletje moet ik misschien eens opzoeken dan, vanaf welke maat begint dat?
    Heel mooi trouwens! zowel broek als bloesje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het modelletje loopt van maat 86 tot 128.

      Verwijderen
  2. Echt supermooi samen! Een beetje stoere broek met dan dat bloesje. En dat stofje is inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik hoop dat ze jou niet lapt wat mijn dochter mij ook lapte: om net zo'n broek schooien als die ik voor broer maakte, en ze daarna maar twee keer willen aandoen, want 't is een broek :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi ensemble! Stoer en toch 'girly'. Hopelijk gaan mijn dames ook eens overstag voor een broek bij het zien van deze foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo schoon zeg!! ik heb hier veel ottobre's liggen maar dat nummer niet, pech!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo mooi! Dat modelletje ga ik ook eens proberen voor ons Mie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waaw! Heel mooi! De bijpassende zakjes in de broek zijn 'formidable'.Heb hier thuis ook zo een smalle dochter lopen die niet van broeken houdt, maar wie weet komt hier ook nog wel eens verandering in. Hoop die Ottobre ook nog ergens op de kop te tikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben hier helemaal weg van. Mijn dochtertje wil geen skinny broeken dragen (en ik kan haar geen ongelijk geven) dus dit modelletje lijkt me ideaal. Ik zal mijn mama weer eens aan het werk zetten vrees ik ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ps; zijn de maten vergelijkbaar met die in de winkels?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wordt eigenlijk nooit kinderkleding gekocht, maar ik hoor vaak dat de Ottobre-modelletjes grote maten zijn. Dit is wel een speciaal slank model, je kan altijd even nameten om het patroon en dan vergelijken met iets uit haar kast om zo de maat te bepalen.

      Verwijderen