Twee zusjes

Er was eens een meisje, Anamarija genaamd. Met een Bosnische vader en een Vlaamse moeder, woonachtig te Keulen. Dat meisje was zo braaf, dat haar ouders besloten snel een brusje te voorzien. Begin februari kwam de kleine Aurelija Marija dan ter wereld. 

Nu is Keulen niet het einde van de wereld. Maar kinderen, werk en allerlei andere verplichtingen zorgen ervoor dat real-life-ontmoetingen zeldzaam zijn. Lang leve het mailverkeer! En postpakketjes, want zeg nu zelf, er is toch niets leuker dan zo'n pakketje te openen en je te verbazen over de inhoud? Dus sturen we alvast een pakketje op, om dan op een later moment (wanneer de hele Bosnische delegatie gepasseerd is) nog eens naar Keulen te trekken. 


Ik maakte 2 kleedjes, voor ieder zusje één. Voor Anamarija een polokleedje uit een Knippie van een aantal jaren geleden. Ik maakte de grootste maat, een 98, voor de kloeke anderhalfjarige. En koos daarvoor één van de meest gekoesterde stofjes uit de stoffenvoorraad. Voor de kleine Aurelija Marija koos ik voor een minikleedje, maatje 56, uit Ottobre 3/2013. 



De kleedjes werden al in november gemaakt, dus de patroontjes zijn alweer lang opgeborgen. Maar als u graag weet welke het juist zijn, dan zoek ik het nog wel even op. 

Zo'n polosluiting, ik moet daar steeds serieus bij nadenken. Leert u graag hoe u dat mooi afwerkt? Dan kan u bij De Kleine Paddestoel een workshop volgen. 

En omdat u daar precies wel zin in heeft, leg ik u over enkele weken uit hoe u een Charlie maakt voor uwe vent / uw vader / uw broer / ...

2 opmerkingen:

  1. Oh dat polojurkje, wat een pareltje! En het gekoesterde stofje past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen