Piratenstuff en teasertje voor de give-away

Carnaval laten we hier in onze bruisende gemeente aan ons voorbij gaan, maar Halfvasten wordt des te harder gevierd. Zondag ligt het hele dorp hier plat, maar vrijdag vierden de kinderen al op school. Kato werkt momenteel rond het thema 'piraten', en de juf stelde voor dat iedereen als piraat naar school kwam. Een klap in het gezicht voor deze vooruitziende moeder. Onder de kerstboom lag immers al een verkleedoutfit 'op vraag': een lichtblauw prinsessenkleed. Maar een kind kan nooit genoeg verkleedkleren hebben, niet? Lukas volgde gewoon zijn zus, en wilde dan ook als piraat naar school. 

Om het mezelf wat gemakkelijker te maken, struinde ik het www af naar piratenstof. Want het grootste deel van mijn voorraad had ik onlangs weggegeven. Blijkbaar zijn piratenstofjes tegenwoordig niet meer zo gegeerd, want ik moest mij op Etsy beroepen. Gelukkig begon ik op tijd aan mijn zoektocht! 

Samen met Lukas en Kato speurde ik Pinterest af naar wat zij leuk vonden. En zo kreeg alles stilaan vorm. De afgelopen 2 weken zette ik alles in elkaar, en mijn nieuwe vriendje zorgde voor de finishing touch. 



Kato koos voor een kleedje met zwier (wat had u gedacht). Ik maakte de Lena uit Zelfgemaakte kleertjes. Het split vooraan valt niet zo mooi, maar ik had geen zin om alles te veranderen. Ze wilde er per se een zwart shirt onder, geflockt met een lieflijk doodskopje. Dat droeg ze afgelopen week ook al boven een rokje, want het was ten slotte piratenweek. 



Lukas ging voor een piratenbroek mét piratenshirt én piratentrui. Ik maakte voor de 3 kinders ineens een piratenhoofddoek, ik had toch stof genoeg.



Kato vond het shirt van Lukas zo leuk, dat ik er voor haar ook eentje maakte. Mét bijpassend rokje, want lag er nu niet het ideale stofje te blinken in de stoffenkast? 



Om kleine Felix niet uit de boot te laten vallen, kreeg hij dan ook maar meteen zo'n shirt. En voor papa een andere afbeelding van het befaamde merk, dan was dat stofje ook ineens op :-)




Deelnemen aan de give-away kan nog t.e.m. vrijdag 4 april, laat dan hier jouw favoriete afbeelding voor een flock-applicatie achter. 

Nog flock-inspiratie nodig? Deze maakte ik de afgelopen weken ook al: 





Kato:
- kleedje: Lena uit Zelfgemaakte kleertjes
- t-shirts: Creative Workshop 301 Ottobre
- rokje: zonder patroon

Lukas:
- broek: een aangepaste versie van deze
- t-shirt: Creative Workshop 301 Ottobre
- trui: Totem Owl uit Ottobre 1/2014

Felix:
- t-shirt: Ottobre 4/2010

De vent:
- t-shirt: zelf getekend

Alle stofjes uit de stoffenkast. 

8 opmerkingen:

  1. Knap gedaan!
    Je nieuwe vriendje heeft, zo te zien, al heel wat overuurtjes gemaakt ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, zo'n viking mag je anders wel toevoegen aan mijn als-ik-win-lijstje! Zo sjiek zeg, wat die cameo kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, zo knap! Hier een echte Danefae-fan, zo´n cameo is dan wel super handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gemaakt allemaal! Een vraagje, de maat in het t-shirt, is dat ook geflocked?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, super gemakkelijk en ideaal om de gaten in tekeningen mee op te vullen, zodat er niet te veel flock verloren gaat :-)

      Verwijderen
  5. Wauw!!!! Ik was al super benieuwd naar je blogje over de verkleedkleren en nu kan ik ze eindelijk zien! Prachtig!!!
    Jammer van de prinsessenjurk maar die zal ze wel genoeg dragen, niet? :-) En hopelijk past die volgend jaar nog!
    En al die t-shirts en het rokje voor Kato, zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, zo netjes wat jouw nieuwe vriend kan! Als ik zou winnen, moet ik misschien toch over een gedetailleerdere tekening nadenken :)
    En inderdaad, ook geflockte maten in de t-shirts, ideaal want niet zo 'kriebelend' als een labeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai, ferm speelgoed :-) **heel klein beetje jaloers** maar tis u gegund ze... een pinguin zou ik wel willen...ken een kindje dat daar heel erg blij zou mee zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen