Hip hip Twannie

Ik heb 3 broers. Leuke, knappe gasten, als trotse grote zus mag ik dat zeggen. In mijn jonge jaren stonden ze garant voor uren speelplezier, al was eender welke vorm van 'vechtertje' favoriet. Vandaag is mijn oudste broer jarig, en mag hij 26 kaarsjes uitblazen. Of eigenlijk deed hij dat zondag al, want toen was het feest. 

Op zijn verlanglijstje stonden allemaal praktische dingen, aangezien hij binnenkort het ouderlijk huis verlaat. Ik was sneller dan mijn moeder en koos de zelfmaak-kadootjes eruit: een sweatervest met kap en een gsm-zakje. 

In mijn stoffenkast lag nog donkergroene zomerjogging die paste binnen zijn kleurenvisie. Voor de voeringstof repte ik mij naar de Veritas, sinds kort te vinden in het aanpalende stadje (hoera!). Ik gebruikte opnieuw het Fehmarn-patroon van Farbenmix, maar voegde beleggen toe zodat de binnenkant ook proper afgewerkt is. 


Mijn broer is zo'n 15cm groter uitgevallen dan de vent, voor hem past hij perfect. 




Het gsm-hoesje mocht wel opvallen, aldus de broer, dus gebruikte ik een restje van de voeringstof. Aangezien ik mijn hoesje zo handig vind, ging ik voor hetzelfde model. Wel zonder voorzakje, want dat vond hij niet nodig. Om de boel wat te breken, flockte ik een folieke* op het zakje (evenals binnenin de vest, maar daar trok ik geen foto van). 


*Ter verduidelijking: Wannes, Twannie voor de vrienden, (nog steeds) zot van auto's :-)

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post! Een tevreden 26-jarige met een supersweater, dat zien we niet veel!
    Proficiat Twannie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, dat folie'ke!
    Mooi gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Het mag wel wat opvallen", dat hoor ik de broer hier nog niet zeggen :) Zalig, die naamflock!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ik heb ook drie jongere broers maar nog niet aan gedacht om iets zelfgemaakts voor hen te fabriceren... Wel tof zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, deze had ik nog niet gezien!
    Die Twannie met die auto is kei tof!!
    Mooi gedaan, zowel de sweater als het gsm-zakje!

    BeantwoordenVerwijderen