KCW: Krokodillen

Onze kleine man Felix valt naaisgewijs vaak wat uit de boot. Dat is zo met een oudere broer. Deze week naaide ik compensatiegewijs een heel setje voor hem: broek, shirt en vest. In het krokodillenthema, want in de stoffenkast lag nog een restje van dit.

Voor het vestje vertrok ik van een Ottobre-patroon uit Ottobre 1/2013 (Tikrutin). In plaats van een kap tekende ik een boordkraagje, en in plaats van een rits werden het kam snaps. Het broekje tekende ik zelf: een gevoerd exemplaar zodat hij gewapend is tegen de lente-zeewind over 2 weekjes, met boordjes onderaan. Het shirtje komt ook uit Ottobre (4/2013, David). Ik liet de mouwboordjes weg, maar verder volgde ik netjes het patroon.




Zowel op het vestje als onderaan de broek flockte ik een krokodilletje. 


En net als grote broer wou hij ook op de tractor: 

Alle stofjes uit de stoffenkast. 






4 opmerkingen: