KCW: Vlieg met me mee

KCW, the spring 2014 edition, was voor mij de stok achter de deur om de naaimachine een toertje hoger te laten draaien. Dat deze editie dan samenviel met de eerste week van de paasvakantie, dat was iets minder. Ondanks de drukgevulde kinderagenda (en mits verwaarlozing van Blogger, Pinterest, Facebook en de mail), slaagde ik er in om voor ieder kind iets te maken. En een kado voor het neefje. 

Ik begon met het dringendste: een zomerjasje voor Lukas. Met de zomerse temperaturen van de laatste weken, waren de krokodillenjas en het lammy jasje toch net aan de warme kant. Lukas koos zelf de stofjes: een blauwe waterdichte stof, en een ballonnenkatoentje als voering. Mét groene details, want blauw en groen zijn de lievelingskleuren. 


Ik maakte een maatje 98 voor Lukas, en verlengde de mouwen, voor- en achterpand nog met een paar centimeters. Jammer genoeg vergat ik dat de windvanger en de rits dan ook verlengd moeten worden. Dat geeft een beetje een raar zicht als het jasje zo ligt, maar eens Lukas het aan heeft stoort het me helemaal niet meer. 


Zakken met velcro, zodat hij ze gemakkelijk open krijgt om zijn schatten veilig weg te stoppen. 

Op de achterkant van het jasje flockte ik een groene luchtballon. 



Patroon: Against the wind uit Ottobre 1/2013
Stofjes: uit de stoffenkast, een hele tijd geleden gekocht in Kapellen



9 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    En wat een goed idee van de velcro aan de zakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat is hij mooi geworden! Chique gedaan!!
    Die rits zie je inderdaad niet als de jas dicht is.
    En amai, je kan zelfs flocken op zo'n waterdichte stof!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mits heel veel geduld en gevloek lukt het blijkbaar toch, nu hopen dat het goed blijft zitten. Op de krokodillenjas hangen de krokodillen toch nog altijd vast, maar dit was niet zo eenvoudig...

      Verwijderen
  3. Héél schoon ! En ik duim mee dat de flock erop blijft hangen ... is ook de eerste keer dat ik dit op waterafstotende stof zie : hopelijk nog even waterbestendig nu ;)
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gemaakt! Daar gaat hij veel plezier aan hebben, of neen, ik hoop dat hij die jas niet moet gebruiken deze zomer! :)

    BeantwoordenVerwijderen