Siben 8 jaar

Het neefje is hier zwaar Lego Chima-verslaafd. Hij heeft al een hele collectie, dus besloot ik - uitzonderlijk - toch iets zelfgemaakt voor hem te maken. Uitzonderlijk, want iets zelf maken doe ik niet voor iedereen. Van sommigen weet ik dat het geapprecieerd zal worden, maar bij twijfelgevallen worden kadootjes meestal gewoon gekocht. Ik nam een sprong in het diepe...

Heel voorzichtig werd er gepolst bij de papa wat zijn favoriete Lego Chima-figuurtje was (een wolf of een gorilla), en naar de t-shirtmaat. De vader in kwestie bleek enthousiast over het plan, dus zette ik door. Ik maakte een shirt maat 134 (uit Ottobre 3/2011, Young Designers' T-shirt), en ging aan de slag met de Cameo-software. Een heel gepuzzel later was dit het resultaat. Meet Worriz





En omdat alle 8-jarigen een kamp zouden moeten bouwen, maakte ik er nog een Bouw-je-eigen-kamp-pakket bij. Naar haar concept. Want dat heb ik ook wel, als er iets zelfgemaakt wordt, dan wordt het budget altijd ruimschoots overschreden. Tja, overcompensatie? 


Een opbergtas in zwemtasvorm, ik tekende het patroon zelf. 


3 lappen van 1 meter op 1,5 meter, met lussen ter bevestiging. Van de zelfkanten bleef ik af, de andere zijden werden omgezoomd. Een stel wasknijpers en 10 meter touw. 


En de jarige? Die was dolenthousiast! Zowel met het shirt (dat hij meteen aantrok) als met het kamppakket. Want een kwartiertje na het openen van het kadootje, mochten we dit gaan aanschouwen: 



4 opmerkingen:

  1. Hoe zalig is dat voor een achtjarige! Dit was werkelijk een superplan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo tof zeg!!! Is dat katoen of canvas of ...?
    En dat gekleurd schouderlint, wauw, waar heb je dat gevonden, zo jaren '80, I love it !!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buitenkant van de tas is jeans, de binnenkant is katoen. De lappen zijn canvas-achtigen of heel dikke katoen. En het schouderlint, dat is een rest van de ophaalzak van ons Jungle Gym speeltoestel :-)

      Verwijderen