Boys-bandwerk

Onze vakantie zit er op, en we brachten het zonnetje mee. De naaimachine werd naar goede gewoonte tijdens onze vakantie naar het 'herstellingskuuroord' gestuurd, helaas heeft ze nog even tijd nodig om te bekomen van de overuren die ze klopte voorafgaand aan onze vakantie. Dus toon ik u nog wat van dat zomerspul, in afwachting van nieuwe maaksels. Ik deed aan korte-mouwen-bandwerk voor de jongens. Hier ziet u 3 shirtjes voor Lukas, en ééntje voor Felix. 


U herkent wellicht de onderwaterwereld en de luchtballonnen van deze blogpost. Met telkens een shirtje maat 98 waren de stofjes volledig op. De inspiratie voor het blauwe bootshirtje vond ik al lang geleden op Pinterest, en ik maakte het schaamteloos na. Voor Felix vond ik nog een restje van deze t-shirt. Ditmaal combineerde ik met wit, voor een zomerser accent. 

Gelukkig kreeg ik van de naaimachinewinkel een reservemachine in bruikleen, dus volgende week kan er gewoon verder genaaid worden. 

Patroontje Lukas: Young Designers Shirt uit Ottobre 3/2011
Patroontje Felix: Ottobre 3/2014

Een reactie is altijd fijn!

12 opmerkingen:

  1. Hé, deze met het bootje pinde ik ook, vind ik super, dus misschien moet ik er nu ook eens aan beginnen! Vrolijke zomer zal het worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug, ik heb je gemist!! En super dat je het zonnetje hebt meegebracht, dat mocht nu eindelijk toch wel eens, hè :-)
    Prachtige t-shirts, wauw!
    En zo tof dat je een reservemachien meekrijgt, amai, wat een service!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai, zo netjes! Ik dacht, ik ga met niet aan T-shirts wagen, zonder overlock .. maar, 't kan dus blijkbaar wel met een naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk An, ik maak al mijn maaksels met een simpel naaimachientje. Naaitips voor tricot met de gewone naaimachine vind je hier: http://miekatoentje.blogspot.be/2014/04/rood-met-blauwe-stippen-tutorial.html

      Verwijderen
  4. Zalig, echt zomerse shirtjes - zou ik zo kopen in de winkel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai, mooie collectie. Ik ben vooral fan van het bootje!
    Nog een vraagje: Op welke manier is je label gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geflockt, wel uitgesneden met hulp van mijn cameo :-)

      Verwijderen
  6. Superleuk gedaan! Ik ben er helemaal klaar voor om ook eens aan boys-bandwerk te beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super leuk! Ik zou willen dat ik zulke dingen kon maken! Gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg!! Ik heb het bootje ook gepind, en op een zelfgemaakt slabbertje (uit een handdoek) genaaid uit een restje stof, met een eenvoudige zigzagsteek. Dit wegens gebrek aan een cameo waar ik deftig dingen mee kan uitknippen/snijden uit mijn flockfolie...

    BeantwoordenVerwijderen