Burda 7828 met een twist

't Is een populair kleedje in Blogland, de Burda 7828. Zij schreef er zelfs al eens een handleiding voor. Die ik natuurlijk pas achteraf ontdekte, maar blijkbaar had zij hetzelfde idee als ik over het aanpassen van het voorpand. Trouwens ook een geschikt kleedje voor groeiende buiken zonder patroonaanpassingen te moeten doen. 

Kato zag meteen de gelijkenissen met de Princess Castle 'maar jij hebt wel geen zakken he'. Ik werkte het voorpand af met een bies ipv gewoon omslaan. Ik vind dat netter, maar het is meteen ook praktischer (want lubbert niet uit) om deze zomer opnieuw borstvoeding te geven. En het breekt het drukke stofje wat. Wil je graag tips om zo'n bies proper af te werken, zelfs met een 'gewone' naaimachine? Lees dan mijn vorige blogpost eens :-)




Een stofje dat ik trouwens al jaren in de kast heb liggen met dit doel, eindelijk is het er van gekomen. Ik had eigenlijk maar anderhalve meter ipv de nodige 2 meter, maar speelde een beetje vals. De bloemen op het stofje staan namelijk alle kanten op, maar afhankelijk van de kleur. Bij de voorkant kijken de rode en gele bloemen naar boven, aan de achterzijde laten zij hun hoofdje hangen en kijken de blauwe naar boven. En zo maakte ik eindelijk nog eens iets voor mezelf.

Tricot: lang geleden gekocht in Kapellen


NIEUW: ik voegde een tabblad 'Naaitips en tutorials' toe met links naar desbetreffende blogposts. En ik plan nog wat - hopelijk interessante - tutorials voor in de nabije toekomst. Wordt aan gewerkt op deze moment: hoe maak ik een Charlie voor volwassenen (mannen en vrouwen).

Een reactie is altijd fijn!

7 opmerkingen:

  1. leuk! dikke buikje past er mooi in!
    zeg enne hoe doe je dat nu dat tabblad invoegen? ik vind het niiiiiet?
    karoline.deridder@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Blogger Dashboard klik je op de naam van je blog, en dan krijg je links een kolom met overzicht, berichten ed. Dan klik je op pagina's, en daar kan je dan pagina's of tabbladen toevoegen.

      Verwijderen
  2. Schoon! Echt mijn goesting ook! En in de volgende versie ook zakjes maken voor jezelf hé :) Helemaal gelijk aan dochterlief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh ! Supermooi ! Enne dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kan nog beter dan uw anderhalve meter ;-) Maar ik had toen ook geen groeiend buikje... http://mamasaartje.blogspot.be/2012/05/17m-niks-van-95cm-zeg-ik-u.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, zowel het jurkje als de groeiende buik. Had ik daar maar aan gedacht, 2 jaar geleden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi !!!! Lijkt een beetje op mijn zwangerschapsjurk die ik ook had omgevormd om te kunnen bv geven. Maar jouw jurk is wel 1000x mooier en mooier en beter afgewerkt!
    En wat een mooi buikje, heerlijk om daar mee te kunnen pronken!
    Ik zie je tabblad wel, hoor!
    Die bloemetjes ondersteboven zie je inderdaad niet, goed gevonden!
    Ik heb ook net iets voor mezelf genaaid, da's er ook eindelijk nog eens van gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen