Star-star

Vorige zomer maakte ik er al 2: star-star-pakjes uit de Ottobre 3/2013. De krokodillen en de vliegtuigjes waren toen een groot succes op warme zomerdagen, dus maakte ik er dit jaar nog 2 in de aanloop van onze vakantie. 

Bij de aankoop van de cameo maakte ik een deal met de vent. In plaats van het 3 out -1 in-project, zou ik alleen maar hoogstnoodzakelijke stofjes kopen. De stoffenkamer puilt immers uit. Deze pakjes zijn echter het leukst met een groter motief, en daarvoor had ik echt geen enkel groot genoeg lapje tricot. Ik mat zorgvuldig na, en koos samen met de vent 2 keer 60 cm tijdens een weekendje Kortrijk. We gingen voor unisex, zodat het zusje-in-wording er hopelijk ooit ook nog geniet van kan hebben. En het kleine ventje wordt stilaan toch een beetje groot: vorig jaar maakte ik maatje 68, nu een 80!


Uit de overschot geraakte telkens nog net 1 ander projectje. Beide stofjes werden dus tot de laatste snipper opgebruikt, maar daardoor kon ik het patroon van de zakken wel niet laten doorlopen.


Hier achter ziet u al een glimp van de andere projecten ;-)



Een reactie is altijd fijn!

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi, ik probeerde van de week een gelijkaardig pakje uit Ottobre. Maar mijn afwerking met de boordband lukte niet zo goed. Hoe deed jij het? Want bij jou is het zoals ik het zou willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het met tricot ipv boordstof omdat ik dat fijner werken vind en meer in mijn kast heb liggen, en schreef onlangs een tutorial met mijn werkwijze:http://miekatoentje.blogspot.be/2014/04/rood-met-blauwe-stippen-tutorial.html

      Verwijderen
  2. Heel mooi! benieuwd naar de andere projectjes,
    En het valt mij op dat je 60 cm koopt en niet meteen een meter, moet ik ook meer doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal koop ik ook gewoon ronde getallen, maar ik probeer iets aan mijn gigantische stoffenvoorraad te doen, vandaar ;-)

      Verwijderen
  3. Tof en mooi gedaan ! Net genoeg stof kopen is een uitdaging. Waarom inderdaad een meter kopen als het met 60cm kan.

    BeantwoordenVerwijderen