Restjesverwerking

Het kleine meisje op komst levert ideale projectjes voor restverwerking op. Ik had nog een klein restje over van het metertje waaruit ik hier al eens een kleedje maakte. Met wat puzzelwerk en een klein beetje foefelare paste er net hetzelfde jurkje uit dat ik destijds voor Aurelija maakte. En uit het allerlaatste restje paste nog net een mutsje. Ik gebruikte dit patroon. Eens af, leek het me vééél te klein. Ik vergeleek het met het mutsje dat de 3 anderen droegen. Dit is net iets kleiner, maar dat mocht ook. Gaat als gegoten zitten dus. 



Het patroon laten doorlopen lukte helaas niet meer, maar ja, zo'n baby's liggen toch vooral op hun rug he (tenzij het een buikliggertje wordt zoals Felix).




Patroon kleedje: Ottobre 3/2013, maatje 56

Een reactie is altijd fijn!

17 opmerkingen:

  1. Héél mooi stofje !!! Dit kleine meisje zal schitteren !!!
    Een tip voor een volgende restje: maak de naad in het voorste, en stik er een paspel tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ow wat een schattig jurkje! jullie meisje gaat daar zeker in schitteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig! Ik loop schandalig achter met het lezen van de blogs die ik volg, dus ik zie nu gewoon pas dat er weer een meisje bij jullie aankomt, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Hoe lang duurt het nog eer het baby'tje er zal zijn?
    Ik ga moet deze week ook nog boordjes aan een t-shirt stikken. Hoop dat het me even goed lukt als bij jou...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 21 juli is due-date Leen, maar onze kindjes kennende kan dat wel eens wat later zijn :-)

      Verwijderen
  5. Wat een snoezig pakje!!! Zo lief en klein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt zo schattig! Als je nog een mini restje hebt: mij lijkt het dat een klein strikje op het mutsje het helemaal af zou maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, goed idee, eens zien of dat er nog van komt!

      Verwijderen
  7. Mooi hoor! Geniet van die kleine lapjes verwerken, misschien moet je maar eens bij ons komen neuzen ... De tijd gaat veel te snel, hier geen projectjes meer onder de 128 ;-(

    BeantwoordenVerwijderen