Retro Ole

Met onze vakantie, de herstelkuur voor de naaimachine die maar bleef duren en de suikerbonen-perikelen bleef Blogger hier de laatste tijd wat verwaarloosd. Ondanks de verplichte werkverwijdering, hebben dagen veel te weinig uren. Dus bleef de naaimachine hier ook na haar terugkomst een beetje verwaarloosd staan. 

Maar dan zag ik afgelopen maandag op Facebook de herinnering van Zonen 09 aan de wedstrijd voorbijkomen. Mijn inspiratie werd geprikkeld, en de zin om te naaien nam de bovenhand. De suikerbonen werden aan de kant geschoven, en idee├źn stapelden zich op in mijn hoofd. De goesting was terug! En dit is het resultaat: 


Ik koos voor de Ole, simpelweg omdat de kleerkast van Lukas kampt met een acuut vestjes-tekort. Vorige keer maakte ik het smalle modelletje, dat perfect past bij onze magere spriet. Maar met het oog op de draagbaarheid voor de iets meer gevulde Felix, maakte ik nu een gewone 98. 


Als thema ging ik voor retro. Sowieso is die vibe reeds in al de modelletjes van Zonen 09 terug te vinden, maar ik ging dit keer all the way. Ik ging voor een retro kleurencombi, en ontwierp een retro flock-afbeelding voor voor- en achteraan. Ik bracht waarschijnlijk meer tijd door achter de computer dan achter de naaimachine bij de creatie van deze Ole. Maar ik vind het resultaat iedere seconde waard! 



Het patroon voorziet al een hele resem zakjes, maar toch tekende ik zelf een ander exemplaar. Eentje met een ronde zakopening, zodat Lukas ze gemakkelijk terugvindt. En een beetje groter, zodat hij er al zijn schatten in kwijt kan. 


En Lukas? Die wou zijn vestje niet meer uitdoen :-)



Een reactie is altijd fijn!

10 opmerkingen:

  1. Knap gedaan, ik ben fan van retro (maar niet zozeer van het Ole-patroon, dus dit is echt een compliment)! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik even blij dat ik in een andere categorie meedoe ;)
    Mooi gedaan, ik vind de voorkant super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een hele mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en wat 'n knappe kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! En toffe zakjes zitten erin, dat maakt 'em meteen weer net even anders.

    BeantwoordenVerwijderen