Retro Thea

De inspiratie-speurtocht voor de Zonen09-wedstrijd bracht heel wat radertjes in mijn hoofd op gang. Woensdagavond was ik nog heel tevreden met de Retro Ole die tijdig af was. Donderdagavond, na een drukke ren-van-hier-naar-ginder-dag, zat ik doodop in mijn zetel. Voetjes omhoog en al. En dan kreeg ik het ineens in mijn hoofd toch nog een Theo te maken. Of liever een Thea, want het zou een meisjesversie worden. Een retro-meisjesversie zelfs. Blijkbaar had mijn hoofd overdag onbewust een aantal puzzelstukjes samengelegd, want ik wist ineens precies hoe die er uit moest zien. Het restje roze bleek nog nét groot genoeg. 



Met maar 1 dag om het hemdje in elkaar te steken, moest ik een beetje realistisch blijven. Helaas betekende dit geen gepaspoilleerde roze knoopsgaten. Ik paste het patroon lichtjes aan: ik liet het kraagdeel vallen en gebruikte alleen een staander. In plaats van met een knoopje sluit die met lintjes. Ik verkortte de armen met 2cm, en maakte de polsboorden 2cm breder. In plaats van een stolpplooi, rimpelde ik het achterpand aan de achterpas. Als finishing touch naaide ik een satijnlintje over de taille. 


Ik maakte voor de ranke bijna 6-jarige een smalle 116, een 'perfect fit' voor haar. Het hartjesstofje is een fijne katoen, die ik enkele maanden geleden op de markt van Breda kocht. Het roze stofje dat ik gebruikte voor de beleggen en de splitbiezen, is een miniem restje van de fijne voeringstof die ik hier gebruikte. De knoopjes vond ik in het fourniturenwalhalla van mijn moeder. En verder laat ik de foto's en de glimlach van de dochter voor zich spreken, want nu ben ik echt doodop. Maar wel supercontent :-)






Een reactie is altijd fijn!

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi met die liefeijke details! Jouw hoofd stondblijkbaar niet stil deze week, maar wel heel mooie kanshebbers. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind je bloesje echt whaw ik zou het zo kopen!
    mijn voorkeur gaat steeds naar creatieve kandidaten dus ik vind het echt toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelofelijk hoe je zoiets kunt creëren in je hoofd en dan ook 'in 't echt' :)
    Hopelijk is het nog 'theo' genoeg om kans te maken op een prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi ! Zo'n fijne details ! Ondanks de kleine aanpassingen herken ik er bijna de Theo niet meer in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze Thea vind ik zelfs nog schoner dan jouw Ole!

    BeantwoordenVerwijderen