Welkom Lola

Zoals de meeste Belgische gezinnen doen ook wij mee aan de traditie om nieuw leven uitgebreid te vieren en te delen met onze mede-aardbewoners. En aangezien ik - door de aard van mijn job - reeds enkele maanden voor de geboorte van het werk verwijderd werd, was er tijd genoeg om opnieuw alles zelf te bedenken en uit te werken.

Net zoals de vorige keer kwam alles op gang met het geboortekaartje. Daarvoor had ik namelijk een concept in mijn hoofd. Ik wou deze keer graag iets stofgerelateerd doen. Bij het zien van de ABC Menagerie-collectie van Abi Hall voor Moda vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Ik bestelde 2 stofjes bij Fabric.com, en ontwierp op basis daarvan een geboortekaartje: 


De bonenzakjes werden in de 2 stofjes gemaakt, ongeveer volgens het recept van Pieke Wieke. De namen in flock en de vinyl sticker voor het suikerbonenkastje werd met de Cameo uitgesneden.


Voor de kindjes werd er snoep en bellenblaas voorzien. 



Om heel het dorp op de hoogte te brengen van de geboorte van onze vierde spruit, maakte ik een canvas. Aangezien wij op een drukke baan wonen, en ons huis vlak tegen het voetpad staat, kon deze gewoon voor de raam geplaatst worden.


Omdat het concept de vorige keer zo in de smaak viel - zowel bij de kinders als omstaanders - maakte ik ook dit keer een shirt voor ieder kind. 



Ieder kind kan wel een paar dekentjes gebruiken, dus maakte ik er alvast 2: een kleintje in de geboortestoffen, en een groter in een zalig Petit Panneke. De achterkant werd zoals altijd met wellnessfleece gemaakt, lekker zacht!




Ondertussen is Lola al 1 maand oud, wat vliegt de tijd!



Een reactie is altijd fijn!

21 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan allemaal! Je zal er wel even mee zoet geweest zijn.
    Het bord heb ik al verschillende keren bewonderd, iedere keer als ik passeer ;).
    Als in september het leven weer zijn gewone gangetje ga, breng ik je boekje terug en kan ik misschien Lola zelf ook eens bewonderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd welkom Leen, je hebt mijn nummer he :-)

      Verwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi allemaal !
    En inderdaad, die shirts voor broers en zus is goed gevonden. Te onhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te onthouden !!! ???
      Laat ons op tijd iets weten !!!
      Het is inderdaad een zéér schitterend idee. Ook het kastje lijkt me héél geslaagd.

      Verwijderen
  4. Wat een mooi stofje koos je uit als thema! En wat een cutie, die kleine Lola. Dikke proficiat! X (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan!! En zo goed gevonden, en die letters, welk lettertype is dat?
    Verkopen ze dat oranje-blauwe stofje nog ergens, denk je? Ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat ik die hier toen bij de stoffenkamer gezien had, maar zie hem er nu niet meer tussen staan. Ik heb er nog wel een beetje van over, zal eens nakijken en laat je iets weten. Lettertype is Fontleroy Brown, ieder kind heeft hier zo zijn eigen lettertype ;-)

      Verwijderen
  6. Ohh, mooi gedaan! Leuk dat het zo allemaal samen past.
    En ook altijd fijn om te zien water gemaakt wordt met een van mijn tutorials! Ik deel je berichtje even op mijn facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met die pracht-Lola! En wat leuk, die T-shirts...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi gedaan !!! Dikke proficiat met die flinke dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eerst en vooral dikke proficiat met die mooie dochter.
    Wat een mooi geheel zeg! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een cutie zeg!
    En zo'n cameo, dat moet ik mij toch ook eens aanschaffen precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk! Maar duidelijk de moeite waard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allemaal supermooi gedaan! En proficiat nog, met dat prachtige baby'tje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat! en zo supermooi! die collectie in die kleuren zie ik ook zo graag en wat heb je dat mooi verwerkt allemaal voor die mooie dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. PROFICIAT!!!! En wa-aw zo schitterend allemaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen