Een vliegende start

Een jaar geleden vertelde ik u al over de flamingo-liefde van de dochter. Toen we begin juni online een stofje uitzochten, viel haar oog al snel op een prachtig flamingo-stofje. Het stofje werd besteld, en in afwachting werd er een patroontje getekend op basis van een uitgebreide internetprospectie en dit kleuterboekentasje van LieL. Het stofje kwam aan, de patroondelen werden geknipt en dubbel verstevigd; eenmaal met stevige vlieseline, eenmaal met H640. En dan kwam LieL met het bericht dat er een boekentaspatroon voor de lagere school aankwam. Verdorie seg, daar moest ik toch even van bekomen. 

En tegen de tijd dat ik bekomen was, besloot Lola haar intrede te maken. Dus bleef alles daar nog maar een paar weken liggen. Maar uiteindelijk kwam alles goed, en kan Kato met haar flamingo-boekentas naar het eerste leerjaar vertrekken. En dat is minstens even spannend voor moeder als voor dochter. 


De versteviging onder de gespen zijn echt leer, dat hier ondertussen al een hele tijd ligt te wachten op een projectje voor mezelf. 



Binnenin voorzag ik een tussenschot met flashy roze rits, om kleine of belangrijke dingen in te stoppen. Dat tussenschot werd aan drie kanten tussen de afgewerkte boekentas gestikt. Tot slot werd er nabehandeld met HG Waterdicht, hopelijk gaat de boekentas zo toch een aantal jaartjes mee. 


Kato, ik wens je een vliegende start in het eerste leerjaar!

Een reactie is altijd fijn!

11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige boekentas. Ik wens Kato een fijne eerste schooldag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zeg! Het is mij deze vakantie niet gelukt om boekentasjes te maken, maar ik hoop er alsnog tijd en energie voor te vinden.
    Als ik dit aan dochterlief laat zien, weet ik wel zéker wat zij volgend jaar wil om te starten in het 1e leerjaar!
    Hopelijk krijg je straks enthousiaste en uitbundige verhalen te horen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai prachtig en dan nog met doorlopende print ook!! Chapeau...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super zeg, zo'n unieke boekentas!!! en met doorlopende print!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, knap! Die mag ik zeker niet aan de eigen dochter laten zien. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw zeg!!
    De grote stap naar het eerste leerjaar is hier ook gepasseerd, spannend, hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is zo lieflijk zeg! Een echte meisjestas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan ik bij jou ook zo'n boekentasje bestellen, aub??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is het mogelijk dat je zo ook een boekentas op bestelling kan maken? Vind hem namelijk geweldig!! En ben daar niet zo handig in. Of ken je iemand die dit misschien wil doen? Je mag me altijd een mailtje sturen op lientje.paps@telenet.be
    Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen