Hieperdepiep Felix!

Veel te snel groeien de kinders hier. 2 jaar wordt dat kleine ventje alweer. En gewoontegetrouw wordt dat hier gevierd met een nieuwe outfit. Very last minute vankeer, want de kleinste wist haar sprongetje te kiezen. Vanmorgen werd alles afgewerkt, en trokken we nog snel even foto's. 

Ik ging alweer voor dat geweldige tricot hemdje uit Ottobre 6/2012, de Iloinen kirahvi. Mijn favoriete jongenspatroon, dat hier al vaak gemaakt werd. De tricot vond ik in mijn stoffenkast, een overschotje van een (ongeblogd) t-shirt voor Lukas. 



Dat onze kindjes nogal klein en fijn uitvallen, moet ik de trouwe lezer waarschijnlijk niet meer vertellen. Felix mag dan wel ons 'brokje' zijn, met zijn 77 cm is hij toch serieus kleiner dan de gemiddelde leeftijdgenoot. Daarenboven is hij reeds sinds mei zindelijk. Wij gebruiken hier wasbare luiers, dus dat scheelt een pak qua poepmaat. In alle naaiboekjes zijn de broeken tot en met maatje 86 zeker voorzien van extra pamperruimte, die extra ruimte is hier echter een probleem. Gelukkig verkleinde ik de Jacob van Zonen09 al eens voor Lukas tot maatje 80, en ik legde u al eens uit hoe dat moet. Ik de stoffenkast vond ik nog een overschotje jeans, en ik maakte dan ook een echte jeans-versie van de Jacob.


Hieperdepiep hoera, roept Felix!

Een reactie is altijd fijn!
Mijn excuses trouwens voor de woordverificatie. Ik vind dat zelf enorm vervelend, maar mijn mailbox puilt iedere dag uit van de spam.

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de verjaardag! En leuk setje. Het stofje gebruikte ik ook eerder voor een shirtje, blijft leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof hemdjespatroon is dat hé. Ik wil er voor de herfst ook nog eentje maken voor Ernest.
    Tof tenuetje heeft hij aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben verzot op de Jacob in jeans! Die moet ik zeker ook eens maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och zeg, wat een prachtig stofje!! Zo'n mooie outfit dat je daar weeral uit je machien hebt getoverd, wauw!!
    Het manneke zal al wel slapen maar toch nog een heel gelukkige verjaardag!!

    BeantwoordenVerwijderen