Uitvliegen...

Vroeg of laat doet ieder kind het; uitvliegen. Mijn twee jongste broers doen dat nogal letterlijk. In mei vertrok mijn jongste broer reeds voor een jaar (voorlopig toch) naar Australië. Deels om te werken, deels om 'den toerist uit te hangen'. En afgelopen maandag vertrok een andere broer voor 9 maanden naar Brazilië, om daar een nieuwe fabriek op te starten. 

Om het missen wat te verzachten - en om ons niet te veel te vervelen tijdens de regenachtige vakantie - maakten we een leuk afscheidskado. Nonkel Sander schudt de meest fantastische en hilarische verhalen uit zijn mouw, en laat de kinders (en eigenlijk ook alle volwassenen) hiermee tot tranen toe lachen op familiefeestjes. Zijn verhaaltjes zijn vervuld van een grote absurditeit, dus gingen wij voor een 'zot' verhaal. En net zoals nonkel Sander gebruikten we enkele attributen.


De kinders kozen ieders enkele personages, en bedachten de verhaallijn. Mits enige sturing natuurlijk, het moest haalbaar blijven natuurlijk. Papa hielp mee met de opstellingen, en mama fotografeerde en noteerde. Dat verwerkten we dan samen tot een fotoboekje. We eindigden met een aantal foto's en lippenstiftkusjes (en een lippenstiftvoet van Lola), waar ik plakplastiek over kleefde, kwestie van traan- en veegbestendig te zijn ;-)



Enkele personages: een Eigenzinnig Roodkapje, de Grote Boze Wolf, de Lieflijke Langnek, een Mottig Sneeuwwitje op een Groot Roos Zwijn en politiehelden Sam en Bram


Ik liet het boekje in tweevoud maken, zodat nonkel Sander en de kinders er samen - al skypend - in kunnen lezen.

Sander, geniet volop van je tijd in Brazilië, maar we gaan je wel superhard missen. Gelukkig is er Skype, en is den Twannie nogal honkvast. 

Een reactie is altijd fijn!

5 opmerkingen:

  1. Da´s leuk gedaan ! Waar heb je de fotoboekjes laten afdrukken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lijkt me niet leuk, zo'n gemis... (mijn 3 broers lijken nogal honkvast, lucky me :) Gelukkig heb je het zo kunnen 'opvangen' en samen met de kinderen een leuk projectje van kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super origineel en heeeeel mooi in beeld gebracht! Een persoonlijk en leuk cadeau. Hopelijk wordt het gemis zo toch een beetje verzacht.

    BeantwoordenVerwijderen