Een stapeltje jongensgeluk

Eindelijk, eindelijk is vandaag de dag aangebroken: Lukas is jarig! Als laatste in het rijtje heeft hij al heel wat geduld moeten uitoefenen. 

Lukas is een echte vierjarige, dus koos hij voor het ridder-thema voor de feestjes. Op zijn verlanglijstje stonden 'heel veel auto's' en zijn verjaardagsoutfit moest iets met een leeuw en een tijger worden en groen en blauw, nog steeds dé lievelingskleuren. 


Ik maakte een broek van babyrib, als voering voor de zakjes gebruikte in de laatste restjes van dit Veritas-stofje. Als basis voor het patroon gebruikte ik de Relaxed-broek uit Ottobre 1/2013. Ik verving de tailleband door een tricot boord met elastiek, hield het bij een nepgulp (waarom veel tijd steken in iets dat toch niet gebruikt wordt?), en naaide 'normale' steekzakken achteraan. De sierstiksels deed ik in het groen. 



De leeuw kwam op de gestreepte t-shirt met lange mouwen, ik gebruikte het Mr. Bear-patroon uit Ottobre 6/2013. Het is een vrij slank modelletje, ideaal voor onze spriet. 


De tijger sneed ik uit gouden flex, en kwam op de Beagle Boy-hoodie uit Ottobre 4/2013. 


De babyrib kocht ik ooit in Kapellen, het stukje katoen een hele tijd geleden in de Veritas en alle tricot komt van het Stoffenspektakel. 

Gelukkige verjaardag, kleine grote man!

En niet alleen Lukas is blij dat het eindelijk zijn dag is, ook mama en papa zijn opgelucht want dat betekent een einde aan 4 maanden feesten organiseren én morgen mogen eindelijk al die slingers weg! Het feesten op de blog gaat nog eventjes verder, verwacht u aan tips voor kinderfeestjes en menu-ideetjes voor familiefeestjes. 

Een reactie is altijd fijn!

18 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kadosetje! Die shirts zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! En wat een leuke shirtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd! En inderdaad wat een prachtige shirts! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige jongensoutfit voor een stoere jarige ! Gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met de jarige! Hier is de verjaardags"marathon" maar net vorige week begonnen.
    Mooie setjes heb je gemaakt! Ik ben ook benieuwd naar het ridderpak.
    Ik breng zeker deze maand het geleende boekje terug, heb het nu écht wel te lang hier liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eens navragen uit welk boekje het komt, en een fotootje op facebook posten. Boekje steekt niet zo nauw hoor, we hebben nog voldoende patroontjes ;-)

      Verwijderen
  6. Jeuj voor de jarige!
    En wat een schoon dingen heb je vanonder je naaimachine "getoverd" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera voor de vierjarige!
    Wat een mooi kleertjes, het leeuwen t-shirt vind ik de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hip hip hoera!!! Super mooi allemaal! De leeuwen t-shirt is echt super :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd.
    Supertoffe kleertjes allemaal. Toffe details.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie flocks, dat zou onze 9-jarige ook wel willen! proficiat aan de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superstoer! Proficiat aan de laatste jarige :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook weg van de flockleeuw! Pinpinpin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. amaaaaaai Hanne, je hebt jezelf weer overtroffen!! Chique zeg, allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Zou jij de snijpatroontjes willen delen? Hier zou er eentje zoooo blij zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je even een mailtje naar miekatoentje84 at gmail dot com?

      Verwijderen
  15. Wat een leuke creaties heb je gemaakt!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen