Inspired by KCW

Ik ging niet meedoen met KCW, want eigenlijk wordt er hier constant tussen de soep en de patatten wat genaaid. Maar bij andere blogs las ik dat het thema 'Storybook' is, en toeval wil dat er 3 projectjes voor Felix in de running waren die min of meer binnen het thema passen. Dus besloot ik ze maar tijdens de KCW-week af te werken. 


Nummer 1: Dikkie Dik

Felix is een echt boerderijkind, en is zot van dieren. Bij de onthaalmoeder snelt hij telkens weer richting zwart met witte vlekjes Felix-de-poes (zo vreemd voor Felix, want in tegenstelling tot Lukas is hij echt niet gewend aan anderen-met-dezelfde-naam) en rosse Garfield-de-poes. Om maar te zeggen dat Dikkie Dik hier scoort bij het kiezen van voorlees-verhaaltjes. 



Patroon: Totem Owl uit Ottobre 1/2014, verkleind tot maatje 80 maar wel lengte 92 want valt heel kort. Ook eens een patroontje verkleinen of vergroten? Hier legde ik al eens uit hoe dat moet.

Applicatie: zwarte flex


Nummer 2: Bumba

Voor velen onder u misschien een tv-figuur, maar bij ons thuis vooral bekend van een boekje. Wij proberen onze kinderen zo min mogelijk voor de beeldbuis te zetten, maar de Studio 100-figuren dringen toch hun leventjes binnen, er is geen ontsnappen aan. Felix kan uren aan een stuk in zijn Bumba-boekje lezen, een voltreffer dus. 




Patroon: On the road uit Ottobre 1/2013
Applicatie: zwarte flex. Afbeelding zoeken? Met 'kleurplaat' en het thema van je keuze vind je goed traceerbare afbeeldingen voor de software van de Silhouette Cameo.


Nummer 3: De Fabeltjeskrant

Alweer een televisieprogramma. Voor mij jeugdnostalgie, voor mijn kinders een liedje uit een boekje. Ze hebben het programma nog nooit gezien, maar kunnen het liedje wel meezingen. 




Patroon: On the road uit Ottobre 1/2013, zonder mouwboordjes

En van welke boekjes zijn jullie kinderen zot?


Een reactie is altijd fijn!

10 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt! Vooral die Dikkie Dik vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, mooi zeg! Vooral jouw dikkie dik truitje!
    Mijn jongste dochter houdt van een piratenboek met flapjes (ik ben het eerlijk gezegd echt al verschrikkelijk moe om dat te lezen maar mijn moederhart zegt mij anders).
    sewbidoo.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle 3 heel tof.
    Dikkie Dik is mijn favorietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikkie Dik en Jip & Janneke waren vroeger bij ons kinderen de grote favorieten. De kleinzoon heeft momenteel nog geen voorkeur.
    Ik heb ooit een leuke trui gebreid met Dikkie Dik er op, 'k ga de foto eens opzoeken en laat ze je op FB zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier het liefst 'zoekboeken', daar kunnen ze beide geen genoeg van krijgen. Jongste houdt van de Jules boekjes (vind ik zelf echt maar minnetjes), Dribbel is hier populair, boeken over de boerderij ook. Grote zus is nog wat op zoek naar welke boeken ze graag heeft, nu ze de 'kleuterboeken' naar eigen zeggen wat ontgroeid is... Ze zal blij dat om volgend jaar te leren lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hadden die boekjes van Felix ook, samen met een handpop. De sweater vind ik echt de max!
    En onze pre-puber heeft ook zo'n shirt met die uiltjes ;-) , voor iedereen een leuke print

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die had ik bij jou ook al gespot, ook een leukerd!

      Verwijderen
  7. Ooooh wauw!!!! Die dikkie dik is PRACHTIG!!!!
    Onze Mini-mie lijkt precies wel op Felix: ze houdt ook van diertjes en vooral poezen (helaas is de onze al 4 weken 'vermist' dus wellicht gestorven).
    En ze kent Bumba ook maar alleen van de boekjes want ze heeft het programma nog maar welgeteld 2x gezien.
    We hebben toevallig een t-shirt in het appelblauw-zeegroen met dezelfde bumba met kiwi-vogel erop, maar wel gekocht in de winkel! (en met effen mouwen, zonder streepjes).
    Bij Mie Fantasie is Jommeke haar topfavoriet. Ze laat zich ook graag voorlezen uit Pluk van de petteflet en uit onze kinderbijbels.
    Wielfreak is zot van de grote zoekboeken, per seizoen, van Rotraut Susanne Berner.
    En onze jongste is zot van alle boeken, vooral van niet-kartonboekjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen