"Onesies, de ultieme wintertrend"

dixit De Knack. En als die het zeggen, zal het wel waar zijn zeker? Het fashionverslaafde schoonzusje had er in ieder geval al eens haar zegen over uitgesproken. Dus toen ik in de Knipmode van oktober 2014 een patroon zag, en mezelf herinnerde aan de naderende 19de verjaardag van diezelfde schoonzus, werd het ineens duidelijk welk cadeau ze zou krijgen. 

In de Knipmode stond 'benodigde stof: 3m35'. Dat had ik nu niet meteen in mijn stoffenkamer liggen (echt niet). Gelukkig bleek het nog diezelfde dag in Eindhoven Stoffenspektakel te zijn, waar ik me naar toe moest reppen. Want nee, een week eerder in Antwerpen wist ik nog niet dat ik 3m35 rekbare stof voor een onesie voor de schoonzus ging nodig hebben. De schoonzus kennende, wou ik iets dat ook langs binnen aangenaam aanvoelt, en waarvan je niet meteen okselvijvers -wegens veel te warm- krijgt. Mijn missie: een schoon sponske. Een aantal uur later: missie geslaagd. Op heel dat Stoffenspektakel vond ik één sponske mét motief, en 't was gelukkig een schoontje. Ik kocht 3 meter, want de Knipmode rekent toch steeds heel ruim. 


Ik paste het patroon wat aan, want het schoonzusje is nogal klein uitgevallen. Ik verkortte 8 cm, verdeeld over buik (5cm) en benen (3cm), en de mouwen 5cm en 't is zeker nog ruim genoeg. De oortjes liet ik weg, wegens past-niet-bij-het-stofke. Ineenzetten was kinderspel, met de vernieuwingen die de Knipmode deed in het werkschrift kan iedereen nu hun werkbeschrijvingen lezen. 


Voor de gelegenheid speelde de vent voor model, al was dat niet van harte. Gelukkig was het schoonzusje wel heel blij met haar kado. Maar hoe ge het ook draait of keert, flatterend is zo'n onesie toch echt niet, voor niemand. Ik begrijp de hype helaas niet, al lijkt het me wel een tof patroon voor carnavalsoutfits voor volwassenen. Wat vinden jullie van de onesie-hype?


En die 3m35? Ruim overdreven, want ik had met 2 meter voldoende. Tsss, die Knipmode toch, er blijft nog veel ruimte voor verbetering ;-)

Een reactie is altijd fijn!

10 opmerkingen:

  1. ;-) grappig!
    Het woord ken ik sinds 2 weken, gehoord van iemand met tienerdochters! Als kind had ik ook een pyama-overal, ik herinner me vooral hoe koud het dan was om naar het toilet te gaan! Maar 't zal vast wel super comfy zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als kind was ik er verzot op...en qua comfortgehalte lijkt me dat wel goed te scoren...al is het idd niet het meest flatterende kledingstuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is mooi gemaakt maar mijn ding is het niet, vind het ook niet echt flatterend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn kinders haten het, niet praktisch en veel te koud als je naar toilet moet...
    Dus ik begin er niet aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha , ik lach me hier een ongeluk !
    Bij de eerste foto´s dacht ik al van tiens , klein uitgevallen ... en ook geen vrouwelijke vormen ?
    Ocharme uw ventje , hihi
    Vind het wel zó lief van hem dat hij dat uiteindelijk toch gedaan heeft , hoor .
    Ik denk wel dat het een goed basispatroontje zou zijn voor verkleedkleren voor volwassenen .
    Of voor een pyama ;-) Als tiener had ik er idd ook zo eentje ( kan er nog in , alleen zijn de pijpen en armen nogal kort , nog van de H&M geweest ) .
    Vond dat wel zalig , alleen heb ik toen wel geleerd om ´s nachts niet meer naar het toilet te moeten gaan , ja ...
    Groetjes , Mie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had er nog nooit van gehoord maar al wel vaak gezien, vooral bij kinderen. Maar dat is zo onhandig om mee naar toilet te gaan, dan zitten die daar op school in hun blootje op de wc...
    't Is idd een mooi stofje, zie ik nu goed dat die vlinders op de mouwen dichter op elkaar staan dan op de buik of lijkt dat maar zo?
    En ocharme uwe man, chance dat je zijn gezicht niet kan zien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan de zelfkant staan de vlinders veel dichter op elkaar, heb dat dus maar voor achteraan en de mouwen gebruikt want is wel heel druk. En zonder gezicht, dat was de voorwaarde, soms is hij echt veel te goed voor deze wereld :-)

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind het geweldig, de onesie trend, ik zou er zelf ook graag een maken maar vind spijtig genoeg nergens een patroon. Ik zou het willen maken voor mijn klein nichtje, maar ik vind nergens een patroon :(

    BeantwoordenVerwijderen