Instant snoezigheid

Als iemand er na de geboorte van Kato mee zou zijn afgekomen, ik had hen vriendelijk bedankt (en waarschijnlijk ook eens meewarig gekeken). Maar aangezien Lola de laatste is, en een meisje na twee jongens, ben ik wel te vinden voor extra girlyness. In de vorm van roze, kleedjes en -jawel- haarbandjes. 

Eens ik gewonnen was voor het idee, startte ik een zoektocht op het www. Ik hou zelf niet van de hele fijne, maar wel van de iets bredere. Met een leuk accent. Ik viel achterover van de prijzen, en bedacht dan dat het toch niet zo moeilijk kon zijn om dat te maken. Ik pinde er op los en startte met experimenteren. Het resultaat: 


Die met het bloemetje is hier overduidelijk favoriet, de geknoopte vind ik persoonlijk het minst geslaagd. De keltische knoop ziet er zo maar vreemd uit, maar aan vind ik hem wel geslaagd. De aan-foto's:







Instant snoezigheid vind ik dat, zo'n haarbandje. Maar laat ons eerlijk zijn, praktisch is dat niet. Dus volgde ik Kato's raad, en maakte een mutsje volgens concept nr. 1, mijn favoriet. En om Kato te belonen voor het idee, kreeg zij ook zo'n haarband. In het eerste leerjaar is een haarband immers wel praktisch. Een diadeem daarentegen, die belandt gegarandeerd na 5 minuten 'stilzitten' eerst in de handen, dan in de mond en na een aanmaning van de juf in de boekentas :-)


Ook een haarband maken? Hier vindt je een duidelijke fotohandleiding voor een basishaarband. Voor Lola maakte ik eentje van 31 cm omtrek en 4cm breed, voor Kato nam ik de hoofdomtrek -2 en 5,5cm breed. Voor de bloemetjes gebruikte ik 5 cirkels met een diameter van 5cm. De mooiste bloemblaadjes krijg je door zo dicht mogelijk bij de vouw grote steken te maken. De keltische knoop maakte ik uit 2 lange slierten van 10cm breed, maar die zou eigenlijk nog wel wat breder mogen. Na het knopen knipte ik het overtollige af en maakte er een cirkel van. Voor het strikje nam ik 15cm extra. De uiteinden van het strikje maakte ik na de fotoshoot nog met een extra steekje vast. 


Een reactie is altijd fijn!

4 opmerkingen:

  1. Mooie bandjes en die die met die keltische knoop vind ik het aller mooiste! Al vaker bedacht dat ik ook eens haarbanden moet gaan maken, hoewel een diadeem hier ook verrassend goed gaat, die zijn ook echt vreselijk duur trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke bandjes! En wat een schattige foto's! Ik denk dat mijn dochter wat te oud is nu, maar wel een erg leuk idee voor een kraam-cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi! eig heb ik dat nooit mooi gevonden, maar om de één of andere reden vind ik het bij jouw lola echt mooi! goed gedaan dus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd echt wel snoezig!! En die laatste is super, de zusjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen