Vier mooie winters

Ik ben zonder twijfel een zomermens. Moest er gestemd worden voor het afschaffen van de winter, ik zou niet twijfelen. Helaas zit emigreren naar warmere oorden er hier niet meteen in (oh, wat ben ik jaloers op de broer met het Braziliaanse avontuur), dus zit er niets anders op dan onze winters zo aangenaam mogelijk proberen te maken. 



De eerste winterprik ging ik te lijf met een stofje waarbij mijn hart steeds een sprongetje maakt als ik het zie. Een aantal jaren geleden kocht ik enkele yards van het -tot nu toe en in mijn ogen- allermooiste stofje ever. Ik zette er al eens de schaar in, maar had nog best wat over. Deze keer maakte ik een jas voor de oudste dochter. Een uniseks model en een uniseks stofje, dat gaat hier alvast voor vier mooie en hartverwarmende winters zorgen. 


Omdat ik een deadline van slechts 24u had voor de nieuwe jas, veranderde ik van keer eens helemaal niets aan het patroon. Vlak voor het slapengaan stopte ik de jas met een dosis HG Waterdicht in de wasmachine, de vent hing hem voor hij met de vroege ging werken te drogen op de chauffage. 's Morgens nog even opstrijken en klaar!






Patroon: French Drops outdoorjas uit Ottobre 4/2014


Een reactie is altijd fijn!

12 opmerkingen:

  1. Hele leuke jas, en bedankt voor de tip van de HG waterdicht, ik had er nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O waw! Hoe mooi! En zie hoe mooi het patroon doorloopt over de rits, dat doe ik je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar is nu zo niets aan, zal de volgende keer eens wat fotootjes trekken :-)

      Verwijderen
    2. Daar maak je ook mij blij mee :)

      Verwijderen
  3. Knap! Die HG waterdicht, waar haal je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haal het in ons dorpswinkeltje-met-vanalles-en-nog-wat, maar ik vermoed dat je het ook gewoon in grotere supermarkten en drogisterijen vindt.

      Verwijderen
    2. Ik heb het ook in huis, maar daar ga je ook nog eens een blogje aan moeten wijden denk ik ;)
      Eerst stof knippen, patroondelen wegen en dan ongeveer de benodigde hoeveelheid bij in de machine gieten ofzo? Doe je dan nog iets bij in de machine? En de was daarna?
      Resultaat is gewéldig, hier wordt die stof ook gekoesterd, ik durfde er nog niet in knippen maar het wordt denk ik een dekentje voor baby :)

      Verwijderen
    3. Normaal gezien was ik de stof er mee vooraleer ik er in begin te knippen. Maar omdat het ditmaal een haastwerkje was, heb ik de jas toen die af was, gewoon (samen met een andere jas die niet meer zo waterdicht was) in de wasmachine gedaan. Je laat eerst het spoelwater lopen, dan giet ik gewoon het hele busje in het vakje voor waspoeder. Verder niets erbij. Als het gewassen is, laten drogen. Als het nog niet helemaal droog is, strijken, dan fixeert het product beter. Maar staat eigenlijk heel duidelijk op het flesje. Ik weeg nooit af, ik doe maar wat, maar tot nu toe liep dat goed. Je kan dat ook met een handwasje doen, zou nog beter zijn, maar daar had ik nu geen tijd voor. Iedere keer ik opnieuw was, gaat er zo'n busje bij. Maar zoveel worden die spullen nu ook weer niet gewassen hier.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie jas! Die stof, ik blijf ze ook graag zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. das katoen dan, en volledig waterdicht gekregen? en nog gevoerd met ies warmers?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Buitenstof is idd katoen. HG waterdicht maakt het waterafstotend, ik vermoed wel dat ze bij een gigantische stortbui wat nat zal worden. Voering is wellnessfleece, lekker zacht en warm :-)

      Verwijderen