Inspired by Ottobre

Het was stilletjes. Hier op de blog, maar ook in huis. Naaimachinegewijs wel te verstaan, want met 4 kinderen in huis is het hier nooit stil - zalig vind ik dat. 

Buiten enkele kleine cadeautjes en paar kleine projectjes werd er hier niets meer geproduceerd. Een te lang to-do-lijstje en gebrek aan een fantastische naaimachine zorgden voor een blokkade. We deden aan pre-solden om het lijstje in te korten (shame on me), en namen een weekje vakantie. We deden van nieuwjaarsfeestjes en quality time. Ik herontdekte het leesplezier dankzij het digitale lezen. Toen de kinders terug naar school gingen, probeerde ik het huis terug aan kant te krijgen.  Daarna voelde ik een innerlijke leegte. 

De naaimachine stond te lonken, op den duur werden haar blikken zelfs verwijtend. Maar ik had zero zin en zero inspiratie. Ik deed een inspiratie-oproep op Facebook, wat een aantal mailtjes opleverde. En de dag nadien viel dan de nieuwe Ottobre in de bus. 

Inspiratie: check! Zin: check. Ik zag een shirtje, Even kortsluiting in mijn hoofd, ik sprokkelde de juiste stofjes bij elkaar en twee uurtjes later lag daar mijn eerste naaisel sinds weken. 


Aangezien het bijbehorende shirtpatroon met afhangende schouders (Triangle, Ottobre 1/2015) niet echt mijn goedkeuring kan wegdragen, tekende ik het idee over op het gecentreerde basispatroon CW301 van Ottobre. 


Een reactie is altijd fijn!

8 opmerkingen:

  1. Mooie start voor 2015! Blij dat je terug inspiratie hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn te zien dat Ottobre inderdaad voor inspiratie kon zorgen :) Ik vond deze met strepen ook super leuk. Ik ben echter wel benieuwd naar die afhangende schouders. Weer eens wat anders, misschien overtuig ik je nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik zag net id Ottobre een trui die me aan één van jou Charlie's doet denken omwille van de kleurvakken.
    En het doet er mij, met schaamrood op de kaken, ook aan denken dat ik heel dringend jouw boekje terug moet brengen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd Leen, die bedenking maakte ik me ook, heb dat lijnenspel ondertussen al in iets anders verwerkt. En dat boekje kom je maar eens binnengooien of in de brievenbus droppen ;-)

      Verwijderen